Jump to content

adams og bennett løp


Recommended Posts

hvordan er de? noen som har brukt slike løp? de koster ca en tusenlapp++ hos midwaynorge. hos miwayusa koster de ca 400,- med dagens dollarkurs. er de brukbare, eller kan man likegjerne droppe ideen på å bruke arbeidspenger på noe som ikke er bra og heller kjøpe et emne fra shilen eller duoglas eller S&L osv.....?

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker er Adams & Bennett kun et markedsføringsnavn, dvs at produktene lages av forskjellige produsenter på oppdrag. Så kvalitetsmessig er de per definisjon "varierende".

 

10/22-pipene deres er/var laget av Green Mountain, og av høy kvalitet. Jeg har lest stygge ting om andre piper fra A&B.

Link to comment
Share on other sites

Tror at en lettere kan være heldig med ei pipe i et kaliber i den grøvre skalaen enn ei finkalibret pipe fra A&B.

Jeg har ei A&B pipe i kaliber .358", og den er helt okay. Mantler en del, men gir bra presisjon.

Nå er vanligvis presisjonen god i grove kalibre fra de aller fleste pipeprodusentene, så det er nok heller regelen enn unntaket.

Jeg har også hørt en del blandede erfaringer generelt om A&B piper.

Link to comment
Share on other sites

Tror at en lettere kan være heldig med ei pipe i et kaliber i den grøvre skalaen enn ei finkalibret pipe fra A&B.

Jeg har ei A&B pipe i kaliber .358", og den er helt okay. Mantler en del, men gir bra presisjon.

Nå er vanligvis presisjonen god i grove kalibre fra de aller fleste pipeprodusentene, så det er nok heller regelen enn unntaket.

Jeg har også hørt en del blandede erfaringer generelt om A&B piper.

 

 

Det var godt og høre da jeg har tenkt å bruke ett slikt løp i 458wm mauseren min... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to, et i 260 Remington som ikke er allverdns presisjon i og et 35Whelen som går bra nok (30mm) Ingen av pipene mine mantler noe utennom det vanlige. Begge er kjøpt siste halvdel av nitti-tallet.Vet ikke hva de koster nå men var veldig billige den gang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...