Jump to content

Gjør endringer i kaliber på allerede godkjent søknad


vådeskudd

Recommended Posts

Hei,

 

Er det mulig å få våpenkontoret til å gjøre om en allerede godkjent søknad fra èt til et annet kaliber? Eller må jeg søke på nytt og vente nye 3-4 uker? (Oslo, her tar det såpass.. og nå i juletidene blir det enda mer)

Jeg måtte vente i to år jeg på svar.

Tonen var at jeg hadde mer enn nok allerede.

Så jeg forstår ikke problemstillingen din.

Link to comment
Share on other sites

Etter de nye reglene trenger du egentlig ikke oppgi kaliber før etter at søknaden er godkjent i trinn 1, dvs, at så lenge du holder deg til lovlige kalibre teller det likt som at du holder deg til lovlig løpslengde. Begge deler skal skrives inn i godkjent søknad før den sendes inn for trinn 2 i behandlingen (her vil du ikke få godkjent våpenet om det er påført for kort løpslengde eller ulovlig kaliber).

 

I praksis forholder mange politidistrikt seg til de gamle reglene fra da det var behovsprøving og forbud mot flere våpen i samme kaliber. Dermed er det enkleste å ikke forholde seg til reglene men heller kontakte politiet og be om å føre på det kalibere du har ombestemt deg til.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Er det mulig å få våpenkontoret til å gjøre om en allerede godkjent søknad fra èt til et annet kaliber? Eller må jeg søke på nytt og vente nye 3-4 uker? (Oslo, her tar det såpass.. og nå i juletidene blir det enda mer)

Ja, gjorde det for et par uker siden. Tok med søknaden på kammeret og hun endret kaliber på søknaden der med en gang. Det var forøvrig 50S&W magnum til .270 winchester, rifle til jaktbruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...