Jump to content

Sierra GameKing


konna

Recommended Posts

Fungere som pokker. Før brukte eg mye mer swift a-frame og trophy bonded og andre slike.

 

Men slet av og til med presisjonen. Prøvde derfor først i 338rumen min med 250gr sierra game king. (går hull i hull på banen)

 

Dette gikk som en drømm, litt mer kjøttødeleggelse kansje, men stort sett fine kule hull, og så langt har dyra gått rett ned.

 

Fant igjen en kule nå, og den så veldigt bra ut.

 

Har og skutt dyr med 30.06en min med 150gr sierra gameking kule og det har fungert fint. God presisjon og fine slakt.

 

Hadde det ikke vert for at swift a-framen min ikke ville gå i 338rumen, så hadde eg vell fortsatt med den, men nå er eg fornøyd med billige sierra game king kula.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Har skutt noen rådyr med den kula i 308win.

 

Og den er super presis. Kan være stygg med dyret og du treffer feil..Men ellers gir den greit slakt. Rask effekt i viltet som ofte går rett ned.

 

Jeg bruker 45 grain N-140 som er tett ved max i mitt våpen. Den gir 850m/s med mitt 60cm kongsberg løp.

Link to comment
Share on other sites

Har også Game King i 375 H&H, men har vært litt skeptisk til den ennå. Den er billig, så har kun brukt til trenings amo ennå. Kan jo gi den en sjangse senere, å lade den litt hardere å få bedre presisjon. Ble litt skeptisk når jeg så den litt korte butte kula, med med den bly klysa på tuppen. Mulig synet kan bedra?. Har alltid likt kuler med litt lengde på, når det er mest normalt i kalibret.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd 150 og 180 grainere i både 308 og 30-06,kjempe presise kuler men er litt harde mot viltet når hastighete blir for stor,ville nok gått for den tyngre varianten i moderate hastigheter,men kulene legger jo dyret mommentant og mindre risk for gjennomskyting sammenlignet med dyre super kuler.Kuler som kviner fra nabopostene er jo like morsomt som å kjøre på elg med moped.

men noe billigere jakt og trenings kuler får du neppe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...