Jump to content

Børsemaker i Nordland/Troms


Mauser VZ24

Recommended Posts

Jeg har tatt slikt gjennom Blåbyen Jakt og Fiske på Sortland. Husker ikke hvilken børsemaker han benytter seg av, men jeg har vært godt fornøyd med tidligere jobber som jeg har fått gjort gjennom dem.

Har en rifle inne til gjenging nå, som jeg tar gjennom Blåbyen Jakt og Fiske. Arbeidet kommer på 7-800kr, og så kommer fraktkostnadene i tillegg.

Ellers så har du Børsemaker Kåre Pedersen i Bjerkvik. Har ikke brukt han selv, men har hørt at han gjør gode jobber på gjenging. Var i kontakt med han tidligere i år for å få gjenget to rifler, og han skulle da ha 500kr pr. rifle for jobben, så det er i hvert fall prisgunstig.

Link to comment
Share on other sites

Hørt ymse om arbeidet til han i Bjerkvik.

Hørt at Andresens Våpenforetning i tromsø har børsemaker,noen som har erfaringer derfra??

 

Nå er det som tirliger nevnt 2 stk i Bjerkvik.

Jeg har brukt Knut Bjørnar. Han er dyktig,billig og kjapp. Har å god peiling. Har en kompis såm nå har sin Brno inne hos han. Knut Bjørnar holder deg som kunde godt informert om hva han skal gjøre,å hva det koster. Ta en tlf til han,å forhøre deg? Jeg har nr,så send meg en PM hvis du vil? Skal å neåver til Vesterålen til helga,så hvis du velger Knut Bjørnar,så kan jeg ta med rifla opp til han på Søndag for deg. Da er det ikke usannsynlig at du har den i retur til jul :)

Samt penger spart m.t.p frakt i post.

Knut Bjørnar er en som jeg vil anbefale på det sterkeste for event andre som skal ha gjort børsemakerjobb.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det slik at jeg ikke bor så veldig langt unna han Knut Bjørnar Mellem ! Og har da følgelig brukt han som min børsemaker. Og da snakker vi om løpsbytte med nytt kammer, bedding og gjenging for lyddemper. Og dette har fungert heilt greit for meg.

 

Mvh

royerr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Han som tar jobber for JD er ikke menneskelig.

Jeg fikk montert demper der og jobben var så bra utført at jeg fikk ikke lyst å bruke rifla men heller henge den på veggen som kunst :)

 

Jeg setter demperen på og gir den fart så triller den nedover gjengene som om det skulle vært kulelaget involvert. Og dette er på 1/2-20 gjenger! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Til info:

 

I dag forsøkte jeg å ringe Knut Bjørnar Mellem angående et løpsbytte. Da han endelig tok telefonen spurte han meg veldig offansivt om hvorfor jeg ringte med skjult nummer. Jeg ble veldig paff og svarte med å betrygge han om at jeg IKKE var en telefonselger, men da la han på. Jeg ringte på nytt, han svarte og la på før jeg fikk sagt noe.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke anbefale Mellem, hadde et løp til gjenging der. Han slet med å få gjenget løpet så han fortalte at han var på tur til å kappe løpet mitt og begynne på nytt.

 

Kjøpte meg en ny demper som jeg skulle bruke bruke men denne ville ikke entre, tok løpet med til en kompis som er CNC operatør. Når vi tolket gjengene var de elendig slått og måtte gå over de, var nesten som jeg måtte kappe løpet på nytt og slå nye gjenger. Når man drar fingeren over gjengene så er de helt ru med mye sår i, virker som han har brukt noe gammel drit av skjær i benken.

Link to comment
Share on other sites

Dreiebenkoperatøren til Jaktdepotet er meget dyktig.

Hvilken av de?

Sendte min CZ527 til Fauske og fikk tilbake en rifle hvor gjengingen var bedre enn NASA noensinne kan klare å få til.

Jeg setter demperen på og gir den et lite puff, så dreier den seg selv på og blir sittende.

 

Tipp topp tommel opp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...