Jump to content

M16A1 forskjefte?


ktm250sx

Recommended Posts

  • 2 months later...

De heter det samme det er bare lengden som skiller dem karabinlengde og full riflelengde 10" eller 20".

xm177 er betegnelsen på de triangulære tilbake til inntroduksjonen på 60 tallet under vietnamkrigen.

A2 skjeftene de runde blir også kalt det samme men dette er egentlig ikke helt korekt :)

Link to comment
Share on other sites

En XM177E1 har 10" løp, og RUNDT forskjefte. XM177E2 Har samme forskjefte og 11,5" løp

Flere varianter finnes av disse, og Colt har flere modellnummer som omfatter XM177

 

Trekantet M16/M16A1 forskjefte finnes tilgjengelig fra flere leverandører, både nyproduserte og orginale. Må bytte "koppen" som holder halvdelene sammen ved gassblokken for å få det til å henge.

Det er forøvrig mye skjørere en det vanlige i dag forskjeftet.

Link to comment
Share on other sites

Ok men jeg er som sagt ute etter et sett av disse å da lurer jeg på om det er noen her i norges land som kan skaffe disse.

Jeg har vært i kontakt med forhandlere i USA som har nye og gamle handguards, er ute etter nye sorte av full lengde.

Disse forhandlerene kunne ikke sende dette ut av landet pga utreisetilatelse og div regelverk de går som vital våpendel.

Midway og brownels har ikke disse i produktlista så da var det umulig å hjelpe meg.

Så er det noen som kjenner til gangen i å få disse over dammen så hadde jeg vært takknemlig.

Kansje jeg vurderer flere sett men det er et prisspørsmål :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...