Jump to content

Generalforsamling


villreinjegeren

Recommended Posts

Nå har kammeret vært på tråden ca 6 mnd, er det ikke snart på tide at det innkalles til generalforsamling, hvor det velges ett styre, og vedtas statutter, samt budsjett, og virksomhetsplan.

 

Ett interimstyre skal bare være i funksjon til organisasjonen har satt seg, det kan man vel trygt si at kammeret har gjort, kammeret fikk jo også en gavpakke da SL gikk inn i historien.

 

Det er vel vi bruerne som skal sette farge på forumet ikke sant, ikke bare gjennom våre innlegg, men også gjennom profilen fra styret...

Det er tross alt over 1700 medlemmer der ute, ingen liten organisasjon med andre ord

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld, men det er mulig jeg ikke henger med i dette! Men kan dette være noe som haster da?

Om imterimstyret bruker 2år på å få ting som de føler må på plass, ja så tar det 2år...

 

La de nå få jobbe ifred... Er nå min mening!

Link to comment
Share on other sites

Normalt i andre organisasjonssystemer er ett interimstyre av kort varighet, ikke en hel valgperiode. med mindre ett årsmøte/generalforsamling ber om dette, så vidt jeg kan se er ikke dette avholdt i denne organisasjonen. det er i allefall noe som burde vært gjort, ellers så sitter vi snart i samme forholdet som SL gjorde. da er jo vitsen borte med det som kalles brukerstyrt forum. Og sannsynligheten for at brukerne føler seg lurt/snytt vil da absolutt være tilstede, det er det vel ingen som ønsker, er det vel..?

Link to comment
Share on other sites

@ Villreinjegeren

 

Du har fått beskjed om at du kan reklamere som alle andre næringsaktører i til salgs tråden, det er heller ingen som har nektet deg å poste relevante opplysninger i tråder hverken om planlagte turer eller avholdte turer i form av reiserapporter.

 

Det du har fått beskjed om er at vi ikke vil ha direkte salgsannonser i foraene, generelt - det inkluderer tråder som er startet utelukkende for å reklamere for en fremtidig reise - den skal i i til salgs tråden....

 

Hvis du har så inderlig vanskelig for å akseptere at du får kritikk på dette at du bruker en hel kveld med å prøve å skape misstemmning og opinionsdannelse til fordel for deg selv, på tvers av de retningslinjene du har akseptert med å bli medlem, er det fullt mulig å tilbringe kveldene andre steder enn her, hvis du ikke bakker av kan det hende du får hjelp, også...

Link to comment
Share on other sites

En generalforsamling kommer nok etter hvert. Jeg synes styret og moderatorer gjør en strålende jobb.

 

I startfasen av Kammeret var det mye som måtte testes og ordnes - noe det sikkert er enda. Etter min oppfatning har ikke Kammeret vært slik oppegående som det er nå tidligere, så det å haste med et valg ser ikke jeg noen hensikt i - selv om det kanskje er det formelt.

 

1700 medlemmer har ikke vært med fra startsdagen - det har ranglet inn en etter en - så om disse må vente en stund til tror jeg ikke det er undergangen for kammeret nei.

Link to comment
Share on other sites

Normalt i andre organisasjonssystemer er ett interimstyre av kort varighet, ikke en hel valgperiode. med mindre ett årsmøte/generalforsamling ber om dette, så vidt jeg kan se er ikke dette avholdt i denne organisasjonen. det er i allefall noe som burde vært gjort, ellers så sitter vi snart i samme forholdet som SL gjorde. da er jo vitsen borte med det som kalles brukerstyrt forum. Og sannsynligheten for at brukerne føler seg lurt/snytt vil da absolutt være tilstede, det er det vel ingen som ønsker, er det vel..?

Veldig fint at du tar opp dette spørsmålet, Villreinjegeren. Særlig nå i ettertid av dine "invitasjoner" og forsøk på salg av utenlandsturer direkte i egne tråder.

Kammeret i seg selv er ingen organisasjon, selv om vi prøver å holde styr på medlemmene i organiserte former.

En organisasjon er et registrert selskap med eget styre og regnskap. Et internettforum i seg selv kan ikke bli et selskap av denne arten. Du skal vite at det jobbes i kulissene for å danne selskapet som skal drifte forumet. Denne organisasjonens medlemmer skal bli med å styre forumet for fremtiden.

Det er fryktelig dumt å forhaste seg når grunnmuren og selve fundamentet av organisasjonen er under oppbygning.

Dette for å sikre kammeret for fremtiden og ikke havne i samme situasjon som nevnte forum.

Link to comment
Share on other sites

tanken er vel et brukerstyrt forum.

Jepp! Siden det er svært små sjanser for at alle brukerne av forumet godtar fullt navn som sitt brukernavn, og at vi ikke kan styre en stor medlemsmasse og annonseinntekter som en diger gjeng med "nick", må det nødvendigvis bli bak en organisasjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes styret og moderatorer gjør en strålende jobb.

Er enig i sitatet over, så ingen skulle missforstå mitt første innlegg totalt....

 

Men som sagt.. en plan i fremtiden ville selvsagt være riktig --- men ta tiden til å bygge en skikkelig grunnmur :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har for min egen del full tillit til initiativtakerne og det sittende interimsstyret, det er deres oppgave å eventuelt kalle inn til en generalforsamling når de har fullført arbeidet som er nødvendig for å stifte og drive en organisasjon.

Om dette er noe som alle forumbrukerne skal involveres i er vel også opp til interimsstyret.

De utfører dette på frivillig basis, og da vil nok arbeidet ta en stund, noe jeg lett kan leve med.

Ett utidig innlegg som jeg egentlig burde latt være å svare på, men klarte altså ikke og holde meg unna.

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...