Jump to content

Meopta 3000 3-12x56


LisleArne

Recommended Posts

Har nå gått til innkjøp av ein Meopta 3000 3-12x56. Denne er tiltenkt enkeltskuddsrifla mi, ei Star Baikal i kal. .223. Denne igjen blir brukt til åtejakt på rev, rådyrbukk og kanskje ein bever eller to... Trur dette blir ein fin kombinasjon når alt er på plass!

 

Det eg har høyrd om merket er utelukkande positivt, blir derfor spennande å prøve. Dette er modellen utan lys, men pytt pytt... Den har tysk retikkel 4 og ligg vel på 1/3 av prisen du må punge ut med for ein Zeiss, S&B eller liknande. Har ikkje fått kikkerten ennå, men håper han er på veg i posten :D

 

Mange som har erfaring med denne kikkerten, eller Meopta generelt?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en Meopta for ikke lenge siden selv. En Meostar 3-10x50. Denne fikk jeg for oppunder 3.600,- fra "over sjøen". Og er så langt meget fornøyd med kikkerten. Tilfredsstiller mine krav og vel så det. Har en Zeiss fra før, og i dagslys ser jeg ikke helt den store forskjellen. Har ikke testet den i skumring, da den heller ikke skal brukes i det.

Link to comment
Share on other sites

Har ein 7x50 Meopta som eg har brukt på Mauser`n i mange år. Trur eg kjøpte den i 98-99 eingong.

Har berre positive erfaringer med den så langt. Veldig god på skymrings jakt, klar og fin og aldri hatt tull med den. 7x50 er vel sikkert like lyssterk som den du har på skymringsjakta, pga fast forstørring.

Det einaste minuset med den, er at den har vært veldig dårlig i motlys skymringsjakt. Eg har kjøpt ein solblender og montert på den i ettertid, men har ikkje testa den etter dette. Så rekna med at dette er blitt betre. Ser at baksida av mitt retikkel, er det kromma flater, så det er mulig at det er dette som gjer det. Det hadde sikkert vært betre om det var svartmatt på baksida der.

 

Men du har nok gjort et godt kjøp der. Skulle du angre på zoom`en, så me bytte med litt mellomlegg. :D

Link to comment
Share on other sites

Har nå gått til innkjøp av ein Meopta 3000 3-12x56. Denne er tiltenkt enkeltskuddsrifla mi, ei Star Baikal i kal. .223. Denne igjen blir brukt til åtejakt på rev, rådyrbukk og kanskje ein bever eller to... Trur dette blir ein fin kombinasjon når alt er på plass!

 

Hvorfor spør du om erfaringer etter at du har kjøpt siktet? Du kommer vel uansett å prøve det.

Link to comment
Share on other sites

Har nå gått til innkjøp av ein Meopta 3000 3-12x56. Denne er tiltenkt enkeltskuddsrifla mi, ei Star Baikal i kal. .223. Denne igjen blir brukt til åtejakt på rev, rådyrbukk og kanskje ein bever eller to... Trur dette blir ein fin kombinasjon når alt er på plass!

 

Hvorfor spør du om erfaringer etter at du har kjøpt siktet? Du kommer vel uansett å prøve det.

 

Ja beklager så meget herr amatør. Ser at dette må vere eit uutholdelig irritasjonsmoment for deg. Lover å skjerpe meg og spør i god tid før kjøp neste gong.

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg er ikke irritert, bare nysgjerrig.

 

De fleste søker råd før man kjøper noe. Etterpå er det jo du som kan dele erfaring med oss. Man risikerer jo å få beskjeden om at man bare har kjøp noe dritt, hvis man spør etterpå...

 

Jeg har bare hørt bra ting om Meopta, selv om jeg ikke eier noen selv. Personlig ville jeg ha valgt et sikte som er fysisk mindre til en "kipplauf"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...