Jump to content

JahtiJakt vadmeldress


cervus

Recommended Posts

Har lenge vurdert å kjøpe meg en vadmel dress først og fremst til de dagene da jeg jakter hjort og rådyr alene (snikjakt) denne er ikke så dyr men det er vanskelig å vurdere en jaktdress via pc skjermen, derfor vil jeg sette pris at dersom noen av dere har erfaringer med denne dressen deler disse meg meg.

 

Om dere vet om andre gode alternativer i ull tar jeg gjerne disse også i vurderinga.

 

ps.Har fra før såkalt "lydløs" jaktdress med menbran så det jeg ønsker meg nå er et annet alternativ som ikke trenger å være vanntett.

 

Felix

Link to comment
Share on other sites

Eg har denne dressen. Den er relativt ny så eg har ikkje fått testa den skikkeleg. Det er vel med jaktklær som med det meste, du får det du betaler for. Men det inntrykke eg har fått av den hittil er svært godt, den er god å ha på seg saman med at den er god og varm. Det virkar for meg som dette er ein typisk vaddmelsdress til ein svært god pris. Undertøyet og mellomlaget som følgde med i denne pakka var og svært behageleg.

Rimelege og gode klede. Kan anbefales.

P.s. dressen var ut frå dei klær eg er van med stor i størelse.

 

Knotten

Link to comment
Share on other sites

Sjekk Columbia bukse og jakke i ullcamo på midway.no,har brukt jakka på en del smygjakt og den er suverent

stille og i tilegg lun og behagelig.Buksa har dobbelt lag ull på knea og baken ,skal skaffe meg denne til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk Columbia bukse og jakke i ullcamo på midway.no,har brukt jakka på en del smygjakt og den er suverent

stille og i tilegg lun og behagelig.Buksa har dobbelt lag ull på knea og baken ,skal skaffe meg denne til høsten.

 

Den ulljakka og bukse fra columbia, ser veldig bra ut, hvordan er stoffet på jakka er det myk, eller relativ stiv (synes ofte at vadmel er litt i stiveste laget når den er ny, mye bedre når det begynner å bli slitt).

 

jeg ble veldig fristett til å kjøpe buksa, men de hadde den ikke i min str (bruker som regel small). så jeg får bare vente og se om de får den etterhvert, lenge til jakta ennå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg fikk min nye Jahti-jakt vadmeldress i posten sist uke. Jeg bestillte XL, da jeg er 189 høy og veier 105 kg. Størrelsen passet bra og dressen virker ok, sett ut i fra prisen. Vadmel er vel ikke det mest slitesterke som fins, så man skal vel ikke ha urealistiske forventninger. Det viktigste for meg, er klær som slipper ut fuktighet, og ikke blir kalde når de blir våte. Har prøvd mye forskjellig, men for meg blir det ULL fra innerst til ytterst :wink: . Joda, en regnponcho på post, når det høljer,er ok..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Det ble hull i skrævet på min dress i løpet av denne sesongen. Tror dressen var ny i 2007. Jakter nesten hver helg fra september til jul, pluss litt før og etter. Går mest på støkkjakt etter skogsfugl. Har ikke brukt skritt-teller, men det blir noen mil. Gammel 100% ull vadmel ble fortere slitt, viss jeg husker riktig.

 

Pga slitestyrken har jeg gått mer over til bommullsbukser, viss været er greit. M98 eller feltbuksa.

 

Har vaska min dress med milo på 30 grader. Ingen problem.

Link to comment
Share on other sites

Vadmel er jo det beste jakttøyet man får :wink: . Har brukt mye gore-tex og slikt "fancy" utstyr. De to siste årene har jeg brukt vadmel, og komforten er helt fantastisk.

Et tips er Roger Seigerud sin vadmelsdress, har fungert topp i to år nå, ikke en skramme til tross for 50 dagers hardt bruk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...