Jump to content

Icom eller Hunter jaktradio??


McIver

Recommended Posts

Hei!

 

Har fått to tilbud på jaktradio-pakker:

 

1. Icom ProHunt Basic Jaktpakke m/ koffert + mikrofon og ørepropp + lang-antenne. 2800,-

2. Hunter M-140 jaktradio + mikrofon og ørepropp + lang-antenne. 2500,-

 

 

Altså så får jeg begge radioene med samme utstyrs pakke, eneste kofferten til Icom'en som skiller seg ut.

Prisen er nesten den samme. Hva skal jeg gå for?

 

Noen erfaringer med disse radioene? Hva er det best å gå for?

Link to comment
Share on other sites

Litt OT dette, men....

 

Har selv en Hunter F1 radio, og er meget imponert over både batterikapasitet og størrelse/vekt.

 

Veldig tydelig og sterk lyd ved mottak fra andre typer jaktradioer og får positiv tilbakemld fra jaktkompiser på at min Hunter F1 høres tydeligere enn de fleste ander typer jaktradioer på jaktlaget.

 

XXL selger F1 pakke for 2890,-

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/radio-gps ... io-1044345

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjøl en Icom FG3 med 1w og 5w som jeg er kjempefornøyd med. Både når det gjelder batterikapasitet, og rekkevidde + klarhet :D

På elgjakta ifjor prata jeg f.eks med han ene, og vi satt i hver vår ende av postrekka, så det ble noen km. mellom oss. Vi har ingen alvorlig store topper mellom oss, men terrenget er langt ifra flatt heller.

 

Han brukte en Yaseu 170vx hvis jeg husker riktig. Han sa at han hørte meg like godt som om han satt ved siden av meg. Jeg fikk inn han litt hakkete, men om det skyldes hans radio eller mitt mottak aner jeg jo ikke. Uansett så hørte jeg han såpass godt at det var null problem å få tatt imot en kort beskjed da han gjentok seg 1 gang. Jeg hørte de andre i postrekka tydelig, inkl. hundeførerne. Da han med Yaseu'n satt nærmere meg, så hørte jeg han helt fint.

 

Jeg kjenner ikke til om noen på laget har Hunter, men jeg er rimelig sikker på at det er en bra radio. Har ihvertfall fått mye rosende omtale i f.eks Jakt og Fiske. Jeg har bare brukt denne Icom radio'n jeg har, så jeg vil ikke påberope meg noen som helst erfaring. Men jeg snakker for meg sjøl da jeg sier at jeg ville gått for Icom.

 

OT...vil bare legge til at en kompis på et annet lag har en Lafayette micro 5. Han er kjempefornøyd med den på alle måter.

 

Ønsker deg lykke til med valget, og shit jakt :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Hunter (gamle modellen) på sparket av Interarms for 5-6 år siden. Denne har fungert feilfritt på alle områder,- det samme kan ikke sies om mange andre mye mer annerkjente radioer som blir brukt i jaktlaget.

Personlig innbiller jeg meg at Hunter er litt eldre Icom radioer produsert på en eller annen lisens..

Hør med Interarms,- der pleier det å finnes gode pakkepriser.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler Hunter. Har Hunter mk 16 plus selv og er kjempefornøyd. Har hatt den 2-3 år og batterikapasiteten er like god som da den var ny, det samme gjelder resten av radioen/tilbehør. Jeg har aldri hatt problemer med den, men har noen kompiser som har i-com og de er plaga. Både med batteri, lyd og andre ting.

 

Edit: Alle hadde problemer i startfasen, men å avskrive merket av den grunn blir feil for meg. Ref. inlegget over.

Link to comment
Share on other sites

Bruker samme Icom F3GS for tiende eller ellevte året. Radioen er som ny, selv om den sikkert er brukt minst 2000 timer. Får tak i billige erstatningsbatterier som er like gode (eller bedre) enn de originale hos f.eks http://www.altitec.no. Halve jaktlaget bruker denne uten at vi har hatt problemer. Når det har sagt så fikk en i jaktlaget problemer med F34-modellen. Skal tåle vann, men tålte ikke melk. Ble garantisak og radioen har virket siden.

 

2 av medlemmene i laget kjøpte seg Hunter i fjor. Begge har hatt problemer med batteriene. Men det er ikke usannsynlig at det er noe feil lading inn i bildet.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vært å handlet... Det ble faktisk ingen av delene!

 

Fikk forhandlet meg til en godpris på en Zodiac Team Pro + med langantenne, øreplugg og mic.

Har lånt en slik tidligere og har vært veldig fornøyd med den. Liten og lett, bra batteri, IP65 osv...

Har egentlig ikke bruk for en såpass avansert jaktradio, men til en rimelig pris så er det bedre å legge i noen kroner ekstra for noe du vet du blir fornøyd med;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...