Jump to content

"Trygge" patroner å bruke?


Heimdal

Recommended Posts

Heihei!

Fikk disse av en i familen da han ikke har 6,5x55 kaliberet.

 

9a0rjb.jpg

 

1zlrtok.jpg

 

209sfts.jpg

 

Går det fint å skyte med disse med min Tikka t3 i samme kaliber?

Dette er bare til "morroskyting" på skogseindom :)

 

PS: Beklager dårlige bilder, mobil et det enste jeg har til den slags fotografering! :P

Link to comment
Share on other sites

Går det fint å skyte med disse med min Tikka t3 i samme kaliber?

Jeg skjøt opp en haug med slike i sommer i en ny S&L-børse. Ikke bare gikk det greit (det skal det jo; disse er ok til Krag og dermed godt under det trykk som er vanlig i mer moderne ammo) men de går jo veldig presist også. Fikk bedre presisjon med disse enn med 100grain Jaktmatch; ikke langt unna hva jeg får med Lapua 123grain skytterlagsammo.

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok god gammel skytterlags ammo, og hvis eg ikkje husker feil, så brukte vel mulig også forsvaret litt av denne ammoen, så den er nok desverre ikkje i salg lenger..

Men kontakt ditt lokale skytterlag, så får du rimelig og god ammo der, fortrinnsvis Raufoss ammo, så får du også Lapua hylser med på kjøpet hvis du skulle lade sjølv i ettertid. :)

Link to comment
Share on other sites

God plan!

Er ganske så fersk hjemmelader. Har ladet jakt å treningsammo til mine 308 og 30.06.

Men så FIKK jeg en nydelig liten Carl Gustav carabin (med helstokk) som jo er 6,5x55, så da trenger jeg jo "føde" til den også :)

Treningsammo fra skytterlaget, så får jeg gode hylser i tillegg :D

Link to comment
Share on other sites

fikk 300 av de RANO skuddende med da jeg fikk ( ja fikk , gratis :D ) en nydelig banekrag. de skuddende gikk som en drøm. eneste negative om en kan si det slikt er tennhettene. hylsene blir ødelagt etter skyting nå for ikke å knekke flere stifter på die'n .

Men trygge pratroner. det kan du være sikker på. om Patronene ellers ikke er irrete eller skadet da såklart.

Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med leder i skytterlaget, regner med han kan henvise deg til til ammo forvalteren i laget. Skytterlags ammo levers til laget fraktfritt når bestilingen er over 15000 , derfor må du regne med å vente til det skal bestiles for minst den summen. Det selges vel helst hele kasser også, dvs 500 eller 600 patroner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...