Jump to content

Skal ha meg ny rifle i 6,5*55 til under 10.000


GÅSEJEGERN FRA FOSEN

Recommended Posts

Kan varmt anbefale Røssler titan, har selv en 6,5, i Lux versjon, ble denne da kolben på standard utgaven var litt kortere. Jeg valgte denne fordi den ga best "feeling" når jag la den til skulderen. Kjente både på Tikka, S&L, Howa og noen andre, men ingen av disse ga samme følelsen. Så bare stikk på butikken å kjenn på noen ulike og finn ut hva som passer for deg.

Link to comment
Share on other sites

Da onkel blå ikke vil gi meg tillatelse for flere våpen, kaneg bare gi råd for hva eg ville ha kjøpt hvis eg kunne.

Har hjelpet noe kamerater i forhold førstegangskjøp av våpen.

Da eg prioriterer presisjon, vil eg anbefale Tikka T3 eller Sako 85.

Tikka T3 har litt formye plast løsninger for min del, og ser at disse kan over flere års "aktivt" bruk gå istykker. Disse koster "noe" å få erstattet. Tikka T3 er en utrolig god "skytemaskin" med meget god presisjon, men med litt for mye plast etter min mening. Det er vel det beste riflekjøpet man kan i forhold til pris, presisjon og kavlitet.

 

SAKO 85 vil eg si er et bedre valg p.g.a. at det en mer gjennomført kalitets børse.

Det eneste problemet er at den er noe dyrer enn Tikka T3.

Men hvis du tar prisen på børsa, deler den på antall år du regner med å gå på jakt, vil du se at det vil være en god invistering på sikt.

Hvis jeg i dag skulle kjøpt meg en ny børse som skulle dekke de fleste jakt former for jakt ville eg valgt en

SAKO 85.

 

Dette kommer litt tungt fra en SAUER tilhenger, men med de prisene som har komt på Sauer 202, vil jeg si at man kommer bedre ut "økonomisk" med en SAKO. Da har eg ikke sett på at man har mulighet for pipeskift på Saueren. Hvis det er et behov/ønske stiller saken seg litt anderledes.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Sendte inn søknad på 6,5 i dag, blir vel så jeg går for pakken på xxl med tika t3 lite og nikon monarch kikkertsikte, plastikk

børse passer meg bra da den vill bli brukt til sel jakt. Blir lit budskjetsprekk men da får jeg med et veldig bra kikkertsikte, å

det tror jeg sikkert kan lønne seg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sendte inn søknad på 6,5 i dag, blir vel så jeg går for pakken på xxl med tika t3 lite og nikon monarch kikkertsikte, plastikk

børse passer meg bra da den vill bli brukt til sel jakt. Blir lit budskjetsprekk men da får jeg med et veldig bra kikkertsikte, å

det tror jeg sikkert kan lønne seg.

 

Støtter deg på at dette er et godt valg, men eg ville spurt om du kunne oppgradere riflen til SS, for tilegg i prisen.

Vil anbefale alle som jakter ved kysten å kjøpe SS (rustfri) børser.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Sendte inn søknad på 6,5 i dag, blir vel så jeg går for pakken på xxl med tika t3 lite og nikon monarch kikkertsikte, plastikk

børse passer meg bra da den vill bli brukt til sel jakt. Blir lit budskjetsprekk men da får jeg med et veldig bra kikkertsikte, å

det tror jeg sikkert kan lønne seg.

 

Støtter deg på at dette er et godt valg, men eg ville spurt om du kunne oppgradere riflen til SS, for tilegg i prisen.

Vil anbefale alle som jakter ved kysten å kjøpe SS (rustfri) børser.

 

MADMADS

Les her hva en pipeleverandør skriver:

Rustfrie løp kalles for rustfrie men er egentlig ikke det. De er rustbestandige og kan få misfarging av overflaten ved fuktighet, særlig saltvann

Link to comment
Share on other sites

Sendte inn søknad på 6,5 i dag, blir vel så jeg går for pakken på xxl med tika t3 lite og nikon monarch kikkertsikte, plastikk

børse passer meg bra da den vill bli brukt til sel jakt. Blir lit budskjetsprekk men da får jeg med et veldig bra kikkertsikte, å

det tror jeg sikkert kan lønne seg.

 

XXLhadde ikke denne pakken på lager når jeg skulle kjøpe for en stund siden. Misstanke om at det er et lokketilbud. Endte opp med å kjøpe Røssler Titan i 6,5x55, og er meget fornøyd med pressisjon. Liker også utseende på den. Kan trygt anbefale den.

Link to comment
Share on other sites

Les her hva en pipeleverandør skriver:

Rustfrie løp kalles for rustfrie men er egentlig ikke det. De er rustbestandige og kan få misfarging av overflaten ved fuktighet, særlig saltvann

 

"Rustfri" betyr nødvendig vis at de er "rustfri" men de ruster ikke like lett som vanlige børser.

Dette merker eg stor forskjell når eg jakter i "ikkefintsolskinssvær" i på kysten nord for Bergen.

Vedlikeholdet er lettere med en "rustfri" børse enn en vanlig børse, med blant annet at du må ikke med engang sette igang med pussing når du kommer inn døren. Man slipper mange av de små "brune prikkene" som ofte kommer etter at man har vært ute i ruskevær å jaktet.

Ser at jeg har mye lettere vedlikehold med mine to SS børser, en på de andre eg bruker.

Ofte kommer rusten på "ikke rustfrie" deler som f.eks. montasjer., fjære i magasin etc.

Puss og vedlikehold får du uansett, men det blir enklere med en "rustfri"

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...