Jump to content

Colt 1911 eller .....


Sverre Ødegaard

Recommended Posts

Som så mange andre går jeg tenker litt rundt neste våpen jeg skal kjøpe. Etter flere møter med meg selv har jeg landet på at det neste nå bør bli en 1911 i 45 ACP. Og da har man selvfølgelig noen spørsmål rundt dette.

 

Primært bruksområde er å hygge seg på banen, samt å delta på et og annet feltstevne når muligheten byr seg.

 

Ser at det er store muligheter rundt tilpassing og ombygging av en 1911, så her gjelder det og komme riktig igang med en pistol man kan ha noen år, og modifisere i takt med de ambisjoner og behov man har.

 

Mitt spørsmål blir da hvilket våpen bør man velge som utgangspunkt, som har en riktig pris, og som ikke blokkere for framtidige utvidelser. I utgangspunktet ser jeg ikke behov for mere en 'standard' magasin kapasitet så en vanlig ramme bør holde.

 

(tenkte i utgangspunktet på en tidlig 80 talls Colt som var lite brukt, men er usikker)

 

Sverre Ødegaard

Link to comment
Share on other sites

Linken som Flashman legger frem viser to ting: Det er aldri feil med en 1911! Og det er mange fabrikat.

 

Og jeg er enig. Jeg har bare Colt selv og er veldig fornøyd. Hvis du kjøper en standard brukt serie 70 Government så kan du spandere noen penger på å fikse avtrekket (tro meg, det må gjøres på 99% av 1911 pistoler), og kanskje justerbare sikter. Husk at skyting er veldig lett - det er bare to ting å huske på og det er sikter og avtrekk.

 

 

Kos deg med en .45! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har selv hatt Springfield 1911 A1 i mange år. Det var en basisversjon som var modda av norsk "våpensmed", dessverre ikke landets flinkeste. I dag hadde jeg heller brukt penger på et fabrikktunet våpen. Det var ikke så mye å velge i den gangen. Colt har dessuten bedret ryktet sitt også nå, så det spørs om jeg i dag hadde gått for en Colt. Sa noe Gold Cup?? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...