Jump to content

Er det Norma sine hylser som "gjelder"?


fredrik

Recommended Posts

Hei

Da jeg har vært tøysete nok til å kaste alle tomhylsene mine de siste månedene må jeg kjøpe noen nye tomhylser. Har bestilt noen fra Hjemmelading.no, men ser Winge selger Normahylser til en ikke så alt for gal pris..

 

Er det stor forskjell ute å gå på hylsene? Og er det slik at Normahylsene kan man nesten forvente å bruke 10 ganger?

Link to comment
Share on other sites

Lapua og norma er i mine øyne de beste hylsene.

Du kan lade hylser fra de fleste produsenter så lenge det er boxer. Antallet omladninger du får på en hylse avhenger av mye mer enn hvilket merke det er på hylsa. Bla hvordan kammeret ditt er, hvordan du presser hylsene, hvor hardt du lader osv er faktorer som spiller inn på hylselevetid

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skjønner skjønner. Dette med kammeret visste jeg ikke, men sier seg litt selv.. :)

 

Jeg har bestilt opp 200 Winchester-hylser, så får prøve med dem i første omgang..

 

Denne tråden laget jeg egentlig bare for å finne ut om den doble prisen på Norma-hylsene kan forsvares.. :) Og det høres jo ikke slik ut da :)

Link to comment
Share on other sites

Det spørs litt hva du er ute etter og hvilke patron du har. Som tidligere nevnt så har også jeg intrykk av at Norma og Lapua har de jevneste hylsene. Dess mindre hylse du har dess større er viktigheten av jevnhet, altså samme innvendig volum. Dette igjen avhengig av hvilke presisjonstandard du ønsker. Nå kan du selvfølgelig dele dine 200 hylser opp i batcher sortert etter vekt slik at i hvert fall de forskjellige batchene har samme volum. Men om dette har noen betydning avhenger jo av våpenet ditt og hva du skal bruke det til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...