Jump to content

600 Nitro Revolver


Puma

Recommended Posts

Våpnet er ikke laget i USA :shock::shock:

Bilder og info finnes her:

http://www.vincelewis.net/60magnum.html

 

Forget everything you’ve heard about magnum revolvers, this is the ultimate gun.

 

Measured by muzzle energy, it is the most powerful in the world.

Cal.600 Nitro Magnum

Due to the weight of the gun, shooting the Zeliska is no problem for a skilled marksman.

There won’t be any permanent damage inflicted to your wrist.

 

Technical Data

Calibre: .600 Nitro Express or .458 Win Mag.

Muzzle velocity: 462 m/s, FMJ 900 grain

Muzzle energy: 6,230 joule's

Weight: 13.23 lbs

Capacity: 5 rounds

Barrel length: 13 inches

Overall length: 21.65 inches

Features: Browned special steel. As every revolver is an individual product we can satisfy every customers wish.

 

The Zeliska comes with an exclusive case.

Link to comment
Share on other sites

Ja, beklager at jeg bomma der... Noe jeg faktisk veldig sjeldent gjør.. håper jo det er bedre og bomme på en slik ting en og bomme på en ladedata foreksepmel...

 

Så beklager at jeg ikke så linken til trådstarter.

 

Og en av hoedgrunnene til at jeg ikke leste innlegget nøye var at det meste sto på utenlansk..

Link to comment
Share on other sites

Joda, stiv pris på de patronene. Skulle vel bli omtrent $2400 (NOK 12000 før moms og annet rusk) for en runde i feltløypa :mrgreen: På den andre siden ville man utvilsomt stjele showet. Og revolveren koster jo litt den også :o

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men det der blir bare patetisk. Et håndvåpen slutter å være det når det ikke kan håndteres praktisk med en hånd, og en 6kilos revolver stryker så grundig der at det ikke engang er komisk. Dessuten er proporsjonene så på bærtur at den er hinsides stygg.

Link to comment
Share on other sites

Den kan vel knapt nok håndteres med to hender, så praktisk-grensen er passert for lenge siden. Men har man nok penger, og vil ha den desiderte værstingen, så er det jo ikke sikkert at slike smålige hensyn spiller noen rolle :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Sorry, men det der blir bare patetisk. Et håndvåpen slutter å være det når det ikke kan håndteres praktisk med en hånd, og en 6kilos revolver stryker så grundig der at det ikke engang er komisk. Dessuten er proporsjonene så på bærtur at den er hinsides stygg.

 

Ja ja Fulmen :lol:

Da kan vi jo gå helt i andre enden til verdens minste revolver. Faktisk mere praktisk ettersom man kan ta den med seg på enkelt vis.

Jeg har sett den på en video snutt der den blir skutt med også. Passe revolver for de som har små hender og er rekyl redde :roll:

Sjekk link:

http://www.vincelewis.net/tinygun.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...