Jump to content

Load from a disk, Robbans eller Excel?


Sako 30-06

Recommended Posts

Jeg begynner allerede å ha noen ladedata (noen få gode, mange dårlige) som jeg har lyst til å ta vare på. Så langt har jeg brukt ei Excelfil, men jeg ser for meg at det kan bli noe innfløkt å søke etter data etterhvert som denne fila vokser. Jeg har kikket litt på Load From a Disk og skal prøve Rob's Reloading Organizer, men er det noen som har noen favoritt-metoder/programmer de ønsker å dele på?

 

PS: Post-It-lapper som blir borte er allerede prøvd ut og forkastet som en holdbar løsning :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har en cd med ladedata og mulighet til å legge inn egene ladedata. Den sorterer etter kaliber og div. andre ting du ber den om. Hvis det kan være av intersse kan du sende meg en pm med adressa di så svir jeg ei skive til deg :)

Link to comment
Share on other sites

Det enkle er ofte det beste...

 

Har i 25 år skrevet ladedata på papir. Jakt&Vapen hadde skjema jeg kjøpte en bunke av, og det er et imponerende verk ladedata jeg har. Ligger å leser i det nå...og ser min utvikling :D Spennende lesestoff.

Data er ikke løsningen til alt, og til ladedata stiller jeg meg tvilsom

 

Papir og penn folkens. Ikke gjør det komplisert

Link to comment
Share on other sites

Det enkle er ofte det beste...

 

Har i 25 år skrevet ladedata på papir. Jakt&Vapen hadde skjema jeg kjøpte en bunke av, og det er et imponerende verk ladedata jeg har. Ligger å leser i det nå...og ser min utvikling :D Spennende lesestoff.

Data er ikke løsningen til alt, og til ladedata stiller jeg meg tvilsom

 

Papir og penn folkens. Ikke gjør det komplisert

 

Jeg bruker samme systemet, og har laget et eget skjema for dette.

Nedlasting i pdf finner du her: http://www.weatherbyrifler.com/index.php?ind=downloads&op=section_view&idev=2

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg bruker fortsatt regneark på google docs, men nå har jeg utvidet funksjonaliteten litt. Tar bilder av testskivene og analyserer de i OnTarget http://www.ontargetshooting.com/. Da kan jeg lage et bilde f.eks. slik som dette:

on_target.jpg

Dette legger jeg inn i regnearket slik at jeg kan se på det sammen med ladedata og andre relevante observasjoner. Det som er litt praktisk er at en kan krympe bildet slik at det ikke tar stor synlig plass i regnearket. Når en trenger det kan en få det opp i full størrelse med et par klikk på musa.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg går baklengs inn i framtida, for jeg leter etter et åpent og løst kartoteksystem til mine data :roll:

Hadde vært kjempeenkelt å hatt på ladebenken. Dataark på ca 10x15cm.

Bare å bla opp mellom hovedskilleark for kaliber/våpen, mellomnivå på kule/vekt og undernivå på kruttyper.

Har endel ladeskjema, programmer osv på PCn, men synes det er tungvindt til testing og skriving av en lang rekke data.

Sparer tastaturet frem til godladninga er funnet.

 

@jonnyvang: Går det allernådigst an å spørre om en digital hullfri versjon av den skiva di? :mrgreen: Den så ypperlig ut til ammotesting.

Skal klare å regne ut antall klikk selv om jeg har 1/4moa... 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...