Jump to content

Hva gjør dere med alle duene?


fredrik

Recommended Posts

Vet at det finnes flere restauranter som kjøper duer. I tillegg finnes det et viltmottak i Oslo - husker ikke i farta hva det heter- men de tok ihvertfall mot før.

 

Da jeg jaktet duer som mest brukte jeg å gi bort til venner og kjente. De satte stor pris på fint kjøtt! Fikk gjerne noen flotte vinflasker tilbake :-).

Link to comment
Share on other sites

Er populært å gi bort ja, men det er et godt "ordtak" som sier at dersom du har igjen kjøtt fra året før når årets jakt begynner, da har du skutt for mye..

Og nei, 100 duer på en dag er ikke noe man lett gjør, men at det blir endel duer i jakta kan jeg være enig i!

er bare å venne seg til å spise mer viltkjøtt. Den gamle måten med å spinke og spare alt til spesielle anledninger er tull når det gjelder due hvertfall

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye, skal man skyte over 10-20 duer, så bør man være en habil hagleskytter, og man må bruke mye tid på å finne de beste duetrekka, deretter så må man få tillatelse til å jakte der, og er man uheldig så har duene byttet trekk til neste dag, og man må da kanskje ut på en ny runde.

Link to comment
Share on other sites

Vet at det finnes flere restauranter som kjøper duer. I tillegg finnes det et viltmottak i Oslo - husker ikke i farta hva det heter- men de tok ihvertfall mot før.

 

Da jeg jaktet duer som mest brukte jeg å gi bort til venner og kjente. De satte stor pris på fint kjøtt! Fikk gjerne noen flotte vinflasker tilbake :-).

 

Setter kjempepris på tips om hvor dette viltmottaket befinner seg.. Har googlet, men finner ikke noe.. F.eks duer blir det litt for mye av til at jeg kan ta vare på alt selv..

 

Evt. noen andre som tar imot skutt villt...

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det er klart. Men samtidig så skal du og spise noe jævlig med duer for å spise opp eksempelvis 300 duer, som jeg lett tror flere her inne skyter på en sesong.. :)

 

Har forøvrig bare en slik liten-fryser under kjøleskapet som primært inneholdert hundefôr, så der er det dessverre ikke plass til så mye mer, men noe skal man da få inn.. Men hadde vært glimrende å hatt et sted man kunne avlevert det i Oslo, så kan man jo skyte mer enn hva man trenger.. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har muligens fått en lokal blomkål-produsent på min side til neste år, da de har store problemer med duer som spiser opp blomkålen deres tidlig i sesongen. Så kan hende det blir sommerjakt neste år virker det som :D

 

PS: Til de som da hadde hengt seg opp i det, selvfølgelig skal det søkes til kommunal instans om

denne jakten :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har muligens fått en lokal blomkål-produsent på min side til neste år, da de har store problemer med duer som spiser opp blomkålen deres tidlig i sesongen. Så kan hende det blir sommerjakt neste år virker det som :D

 

PS: Til de som da hadde hengt seg opp i det, selvfølgelig skal det søkes til kommunal instans om

denne jakten :D

 

SommerJAKT??? Skadefelling kan ikke kalles jakt.

Det er noen hjemme på Smøla, som også kaller vårens skadefelling for jakt. Latterlig. Har selv vært med på dette før, for å tilfredstille bønder hjemme. Men det kan ikke kalles jakt. Enkelt, kjedelig, null utfording. Gir ikke engang følelsen av å drive jakt.

 

Det er nå iallefall mitt syn på saken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har muligens fått en lokal blomkål-produsent på min side til neste år, da de har store problemer med duer som spiser opp blomkålen deres tidlig i sesongen. Så kan hende det blir sommerjakt neste år virker det som :D

 

PS: Til de som da hadde hengt seg opp i det, selvfølgelig skal det søkes til kommunal instans om

denne jakten :D

 

SommerJAKT??? Skadefelling kan ikke kalles jakt.

Det er noen hjemme på Smøla, som også kaller vårens skadefelling for jakt. Latterlig. Har selv vært med på dette før, for å tilfredstille bønder hjemme. Men det kan ikke kalles jakt. Enkelt, kjedelig, null utfording. Gir ikke engang følelsen av å drive jakt.

 

Det er nå iallefall mitt syn på saken.

 

Hvis det ikke kalles jakt, hva heter det da?. Selvsagt er og kalles det jakt, nettopp fordi det er jakt. Eller synes du jakt ikke er jakt utenfor fastsatte tider?. Blir jakta en slags ikke-jakt hvis du ikke-jakter (eller hva du nå enn kaller det) utenfor sessongen?

 

 

Edit: Beklager OT fredrik

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...