Jump to content

Linsedeksel til kikkertsikte


O.M.H

Recommended Posts

Hei :D for et halvt år siden kjøpte jeg meg en rifle, men først nå har jeg begynt å tenke på at jeg bør jo ha et linsedeksel til kikkerten så jeg slipper å få masse rusk i kikkerten. har lyst på butler creek, men tror ikke det går siden hevarmen min går borti kikkerten når jeg lader. noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe for i beskytte kikkerten :?:

 

Kan legge til at det er en Remington 700 cdl 30-06 links rifle med en Bushnell elite 3200 2-7x32

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt litt på å kjøpe en høyere montasje, men da tror jeg at montasjen blir for høy iforhold til kolben på rifla. Sikkert derfor han som solgte med rifla satte på en så lav montasje på rifla. Går helt fint å ladde er bare så vidt borti kikkerten, men er litt plagsomt. Hvis jeg montere butler creek blir det vel enda trangere mellom kikkert og hevarm?

Link to comment
Share on other sites

Blir trangere med BCen ja, da den bygger utenpå okularet. Bare vent til du har flått skinnet av tommelknoken etter et ivrig ladegrep, så kommer lysta på nye ringer ;-)

Hehe, tommelen var ikke helt bra etter 50 skudd på banen på tirsdagen nei.! :lol:

Link to comment
Share on other sites

på ene børsa mi har jeg BC bare foran på kikkerten, funker helt fint. Bakre del av kikkerten peker ned når du bærer rifla på skulderen. Blir sjelden noe rusk på linsa i den enden.

 

Godt tips det å bare ha BC foran, er som du sier der en får mest rusk oppi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke det er sundt for siktet,om hevarmen kommer borti okularet.

 

Jeg ville ikke ha stolt på at dette ville være stabilt over tid.

 

Går helt fint ann å lade uten å være borti sikte, men det er milimeter det er snakk om og hvis man tar i litt når man lader kommer man såvidt borti kikkertsikte. så problemet er at det ikke går ann å sette på BC på kikkertsikte bak. men tror jeg løser problemet med å bare ha BC foran. :D

Link to comment
Share on other sites

Hvilken butler creek passer til mitt kikkersikte, skal kun ha BC på Objektiv siden målte diameteren med skyvelær til 40,0 mm. men finner ingen som er fra 0,2mm under til 0,6mm over målet til kikkertsikte. Kan jeg evt teipe ett par runder rundt sikte å bruke en BC på 40,9mm :?:

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem på min M-67.

Da jeg monterte kikkerten måtte hevarma presses forbi kikkerten.

Jeg kunne slipe litt av hevarma + slipte ned kroppen på BC'n.

Plasten som tres utenpå okularet er ca 0,3mm tykt nå der som hevarma er nærmest, og det har holdt helt fint nå i mange år.

(er enda litt tynnere noen steder, slipte på frihånd med Dremel'n.... :oops: )

Måtte gjøre det samme forran også for å få klaring nok mot pipa.

 

Prøvde å se på noen bilder om det er noe å slipe på 700'n - uten å bli klok.....

(og så er det jo et spørsmål OM du vil slipe noe da... :roll:)

 

Mvh Cato c",)

 

Edit; Ang. lokket forran: jeg ville prøvd den som er 0,2 mm under først - ser ikke bort i fra at du kan få den på ganske greit....

(synes du det blir i trangeste laget kan det hjelpe litt å la den ligge litt i varmt vann - blir nok litt mer medgjørlig da også....)

Link to comment
Share on other sites

Links rifle = hevarm på venstre side = samme side som utløseren på BC okularstykke sitter.

Har du forsøkt å sette på en BC beregnet for objektiv på okularet? Det dekselelet har ikke den røde remedien på venstre side, kun en liten tapp på hver side.

 

Har du noe å hente på å flytte kikkerten fram eller tilbake i ringene, eller får du problem med kikkertens øyeavstand og/eller "rød halvmåne"?

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem på min M-67.

Da jeg monterte kikkerten måtte hevarma presses forbi kikkerten.

Jeg kunne slipe litt av hevarma + slipte ned kroppen på BC'n.

Plasten som tres utenpå okularet er ca 0,3mm tykt nå der som hevarma er nærmest, og det har holdt helt fint nå i mange år.

(er enda litt tynnere noen steder, slipte på frihånd med Dremel'n.... :oops: )

Måtte gjøre det samme forran også for å få klaring nok mot pipa.

 

Prøvde å se på noen bilder om det er noe å slipe på 700'n - uten å bli klok.....

(og så er det jo et spørsmål OM du vil slipe noe da... :roll:)

 

Mvh Cato c",)

 

Edit; Ang. lokket forran: jeg ville prøvd den som er 0,2 mm under først - ser ikke bort i fra at du kan få den på ganske greit....

(synes du det blir i trangeste laget kan det hjelpe litt å la den ligge litt i varmt vann - blir nok litt mer medgjørlig da også....)

 

 

Hei :D har egentlig gitt opp å få satt på BC på øye-siden, men tenkt jeg skulle sette på BC bare på Objektiv siden. skal kun på elgjakt så er ikke noe stort problem hvis jeg ikke har BC på øye-siden da jeg alltid bærer våpenet med pipa pekkende opp. bor i østfold så jeg tenkte jeg skulle kjøre innom winge våpen, men modellene dem har passer ikke til kikkerten min. modellen som er litt for liten er 39,6mm, den tror jeg ikke er noen vits å prøve engang. neste modell er 40,9mm som blir altfor stor. tenkt jeg kanskje skulle kjøpe den som er litt for stor også teipe et par runder rundt kikkerten så den fikk en litt større diameter, tror du det vill fungere eller kommer BC'n til å dette av? :D

Link to comment
Share on other sites

Hvilken butler creek passer til mitt kikkersikte, skal kun ha BC på Objektiv siden målte diameteren med skyvelær til 40,0 mm. men finner ingen som er fra 0,2mm under til 0,6mm over målet til kikkertsikte. Kan jeg evt teipe ett par runder rundt sikte å bruke en BC på 40,9mm :?:

 

hva med å prøve en slik? http://www.butler-creek.com/products/scopes_blizzard.html

#4 skulle passe deg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...