Jump to content

17 hmr drepeevne!.


Jeger-Harald

Recommended Posts

hey!. har nyanskaffet meg en 17 hmr :).. veldig bra våpen er bare for skyttern og levere:).

 

 

men!. var på kråke jakt nå om dagen, fikk skuddt 1 me rifla me TNT det ble bare ett lite hull og IKKE død kråke, denne måtte ha ett hodeskudd til for og gå over på den andre siden, holdet på denne var 50 meter ca. og jeg traff en kråke i går me V-maks denne døde heller ikke! men ble avlivet på stede med nakkevridning, holdet var va 120 meter,

 

er dette for lange hold?. virker ikke som om kulene espadere?. hvilke kuler egner seg på spiselig mellomstort villt? XTP?,game-point?,TNT,

Link to comment
Share on other sites

Nå må dere huske hvor liten en 17grs kal.17 kule er. Er den ikke plassert på rett sted, blir hullet lite. Plassert på rett sted, og det er knall og fall. Dog ikke som med 50grs V-max i en 22-250r, der nesten en hvilken om helst treff på fugl er god som gull.

 

Jeg bruker 17grs V-Max i min 17hmr (max hold ca 110m), og er kula plassert i nærheten av maskinrommet. Er det ikke mye fra svartbak og nedover i størrelse, som har hastverk med å fly sin vei. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ja fan, han har visst vært innom begge... Sorry ;-)

 

 

 

 

mulig jeg må trene litt mere:).. kan egentlig plassere kula dær jeg vil, med tanke på at på 60 meter treffer jeg tegnestiften:P. men er litt værre når man ligger i burshen da.. mulig det var dårlig treff, men hadde da spegningseffekten hadde gjort jobben.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
ja det gjelder å treffe riktig :)

 

Og det gjelder nesten uansett kaliber man benytter til jakt, også på småting som kråker! Dårlige treff gir ikke altid steindau kråke.

 

Riktig kule i rett fart plassert på rett sted og det blir skjelden problemer.

 

 

amen!:).. men alt er relativt:P og skyte kråke med 375 h&h gir ganske sikkert død kråke ved i det hele tatt treff;p

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...