Jump to content

Ikke rangebag, men range....ryggsekk


slemmo

Recommended Posts

Trenger en ryggsekk i tillegg til riflebaggen som inneholder AR og magasiner, sekken skal ha plass til alt man trenger ellers.....ammo, hørselvern, reservedeler, vannflaske, niste og alt annet som må være med på et praktisk riflestevne.

Noen heite tips?

Link to comment
Share on other sites

Guga ribas har vel også en range rygsekk, men begge disse modellene har vel blitt motatt med mellomstor begeistring. En av mine bedre kompiser er bare sånn halvfornøyd med CED sekken.

 

Dett er egetnlig litt merkelig, for en ryggsekk må være mer praktisk en de tullete range bagene som man bærer seg skakk og skeiv av. Rart ingen har fått laget en skikkelig en enda. Staser på vanlig ryggsekk og en fotobag jeg...

Link to comment
Share on other sites

CEDsekken så jeg også hadde lommer for pistolmagasiner, det har jeg ikke noe bruk for til rifleskyting.

Det jeg vil ha er en rangesekk for praktiskriflekonkurranseskyting. Men det eksisterer vel kanskje ikke, så da blir vel alternativet noe militære greier.

Link to comment
Share on other sites

Voodo tactical har en som tar det aller meste av hva som trengs for en tur på banen. Jeg har bare sett den demonstrert, men har ikke brukt den selv - dog svelget den unna 2 rifler med optikk samt alt som trengtes for å holde de i drift...

 

Forøvrig bruker jeg en R.A.I.D. pack fra ATS tactical til "range bag" (amerikansk,som dere ser av navnet :mrgreen: ). Dette er en såkalt frontloader modell (dvs at du har glidelåser rundt fronten) og sekken pakkes fra fronten av og ikke fra toppen. Dette gjør at det er enkelt å komme til selv det som er pakket nederst i sekken. Samme system som Ebelstock sekkene, minus riflefutteralet.

 

Jeg er forøvrig helt enig i betrakningene rundt rangebager generelt. Personlig ser jeg ikke behovet for å slepe rundt på den skeiv belastningen en velfylt "rangebag" medfører.

Link to comment
Share on other sites

CEDsekken så jeg også hadde lommer for pistolmagasiner, det har jeg ikke noe bruk for til rifleskyting.

Det jeg vil ha er en rangesekk for praktiskriflekonkurranseskyting. Men det eksisterer vel kanskje ikke, så da blir vel alternativet noe militære greier.

 

Rifle? Du kan jo ta en titt på capsicums utvalg; http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?p ... gidlevel=0

Dei har det aller meste, både for gutta i forsvaret, politi og oss som ser på praktisk rifle/praktisk skyting generelt som stimulerende. Maken til deres kompetanse, utvalg og service finner du ikkje her til lands. Og hvis dei mot formodning ikkje har det du leter etter, ta kontakt. Dei kan helt sikkert skaffe det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal nok ha en sekk i tillegg til riflebagen, greit at riflebagen tar alt mulig, men det blir mye å bære i bare den om man skal ha med ammo, mat, drikke og alt mulig. blir mye vekt i en bag. Er klar over at Capsicum har Maxpedition, og Maxpedition Falcon II sekken er den beste kandidaten så langt.....mange lommer, mulighet for å feste ekstra ting utenpå, som lomme til vannflaske f.eks....og ikke alt for dyr, den fåes også i sivile farger, så ser jeg ikke helt rambo ut om jeg skal bruke den til andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Googlet "photo backpack" og da dukket det opp mye:

Lowepro-Nature-Trekker-II-AW-Backpack.jpg

 

"camera backpack" var et smartere søk:

BDB100A_1.jpg

http://protog.com.au/extra-large-professional-camera-backpack-bag-dslr-sony-nikon-p-145.htmlSer ut som om man kan komplettere denne ryggsekken med Molle-utstyr, gitt at det faktisk er hemper og ikke bare er dekor.

 

OT:

...fåes også i sivile farger, så ser jeg ikke helt rambo ut om jeg skal bruke den til andre ting.

 

Jeg brukte min skytesekk på tur, og på Torp gikk det greit, men på Sola så fant kontrollposten en skarp 9mm patron som hadde gjemt seg bort :shock:

 

Det ble skuffende lite fuzz, ikke ville de se våpenkort og det eneste jeg måtte gjøre var å skrive under på et papir der jeg bekreftet at jeg gav fra meg eierskapet til patronen.

 

Regner med en .223 ikke er like lett å glemme i sekken...

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Finnes flere "stridsekker" med molle system utvendig, disse passer til mag tasker fra flere leverandører, og du kan henge på så mange du synes er nødvendig. Finnes i flere størrelser også.

Jeg har en Eagle sekk, som jeg ikke husker betegnelsen på, den rommer, regntøy, Beta mag, smådeler, enkelt pusseutstyr, mat, drikke, 9 mags i tasker utenpå, ammunisjon, score sheets. og en del annet crap en sikkert ikke trenger, men er kjekt å ha :wink:

 

Riflematcher har ofte litt mere vandring mellom stagene en pistolmatcher, og jeg fant fort ut at å bære seg skjeiv på en bag var unødvendig.

Når en i tillegg drar på en masse crap en sikkert ikke trenger er sekk apsolutt tingen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...