Jump to content

Oppskytinga 2008


Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

.308 skutt i et 30-06 kammer :wink:

 

 

Aha. Det er jo såpass stor forskjell i lengde, så å skylde på at han har fått feil ammo blir for dumt.

 

Og til deg Falk, så er jeg helt enig :D

 

Jeg er sjelden for å få tredd lover og regler nedover øra, men når det gjelder disse 30 + 5, så må jeg si det er en stor fordel. Og det er mange som burde hatt minst 100 + 5 skudd :arrow:

Link to comment
Share on other sites

Jaja i år gikk oppskyting som følger.

 

Hadde nesten bare skutt med sauer i år(hvertfall siden i april.) Brukte bare noen få skudd på og skyte meg i her i forsommer ellers har det bare vært sauer.

 

Hadde de obligatoriske treningsskudd dekket av dfs stevneskudd osv pluss noen jaktfelt. Sa jeg ville ha en test serie på reinsskiva og ladet med helmantel(den har samme treffpunkt som blyspissen)

 

Fikk 2 bom på ringen(kjente det var uvant avfrekk slik at jeg fyrteav for tidelig)

 

Ladet opp med lapua mega og fikk 5 treff med ei samling på 6cm i mitten av ringen :mrgreen:

 

Oppskyting fullført i år.

Link to comment
Share on other sites

Tok prøven i går ettermiddag.Gjekk ganske så bra,ingen overraskelser.

Men det er no alltid noko som skjer under oppskyting....I går var det ein kar som stolt kunne vise fram siktet sitt med ein "enorm fokus" dvs lysåpning.Eg anslo den til 60mm+++. Siktet var nylig kjøpt på Sunny Beach for den nette sum av 499.- kroner og med opplyst retikkel sjølvsagt :D

Kikkerten var montert på ein gammal mauser m svinerygg.Såg ut som siktet var sett oppå 2 mursteiner for å gå klar av løp/baksikte.Ikkje mykje kinnkontakt der nei....

Etter 4 skudd forsvant lyset i siktet...Og med ein retikkel som var ganske så ullent å sjå uten lys, måtte vedkommande bruke 4 forsøk på Rudolf for å klare prøven :D Var rett og slett vanskelig å sjå trådkorset utan lys.

Link to comment
Share on other sites

kikkert får du hva du betaler for,skjønner ikke folk som tørr og bruke slike kikkerter til 500kr til jakt,når en hører hvor mye som skjer med dem.skjønner at ikke alle har mye penger og kan kjøpe ny zeizz.så skal en jakte så kjøp heller en bra brukt kikkert av bra merke.og oppskytinga er gjort med 2 børser.og en ting til,folk som kommer siste kvelden på bana og kom plutselig på at dem skal jo jakte elg i år og.når folk ikke er mer intresert en det,da kan dem vel heller gi seg og slippe til folk som vil jakte.

mvh

hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tok prøven i går ettermiddag.Gjekk ganske så bra,ingen overraskelser.

Men det er no alltid noko som skjer under oppskyting....I går var det ein kar som stolt kunne vise fram siktet sitt med ein "enorm fokus" dvs lysåpning.Eg anslo den til 60mm+++. Siktet var nylig kjøpt på Sunny Beach for den nette sum av 499.- kroner og med opplyst retikkel sjølvsagt :D

Kikkerten var montert på ein gammal mauser m svinerygg.Såg ut som siktet var sett oppå 2 mursteiner for å gå klar av løp/baksikte.Ikkje mykje kinnkontakt der nei....

Etter 4 skudd forsvant lyset i siktet...Og med ein retikkel som var ganske så ullent å sjå uten lys, måtte vedkommande bruke 4 forsøk på Rudolf for å klare prøven :D Var rett og slett vanskelig å sjå trådkorset utan lys.

 

Jag förstår inte folk som köper sådan skit :!: Men De avslöjar automatiskt sig själva;inte bara att de är moderert av Jegermeistern oseriösa jägare,som kompromissar både med det ena och det andra :!: Jag blir helt matt när jag hör om moderert av Jegermeistern. Och om man inte vill lägga ut mer än 499 kronor för sketen turkdassrulle.... :roll: ....ja då tycker jag man skall låta bli att gå ut i skogen och skjuta på djur.

Förresten så heter det inte Sunny beach,utan Sunny bitch.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...