Jump to content

H&R enkeltskudd Rifle


sjakie

Recommended Posts

Jeg bestilte en slik hos Bergen Jakt og Fritid for et par år siden. Straks butikken sa ok for jeg til lensmannen og ordnet de nødvendige papirene, (behandlingstid 3 dager). Kjøpstilatelsen ble øyeblikkelig sendt til Bergen, og siden har jeg ventet. Jeg har purret på flere ganger, både før og etter kjøpstilatelses utløpsdato. Siste gang fikk jeg beskjed om at siden de var importører så kunne de forlenge kjøpstilatelsen min med inntil ett år. Hva vet vel jeg? Nå er tilatelsen garantert utløpt og jeg har ikke hørt et pip.

Jeg er fremdeles interessert i å kjøpe en Handi-Rifle i 45/70, men Bergen Jakt og Fritid.....tja!

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar

Til skvalpeskjær et par år siden :shock::shock:

Det var synd fordi jeg tror at det sitter en del som vurdere enkeltskudd rifle(handi-rifle) men valget står kun mellom Tc og Baikal.

Har akkurat vært i usa og snakket met folk (som jobber i jaktbutikk)og de sier at salg øker på single shot rifles.

Håper at det finnes jaktbutikker som kan gjør noe met utvalget sitt.

H&R.. og for example Arthur brown company har høy kvalitet handi rifler til hyggelig pris.

Link to comment
Share on other sites

1871 riflene er enkle våpen laget over lesten til enkelsskuddshagla deres. akkurat som IJ-18 rifla til baikal.

største forskjell er vel åpen hane, men det har ikke all verden å si.

Jeg liker godt TC Encore, men det er fryktelig irriterende at den ikke kan demonteres uten verktøy, og at smådeler lett drar på ekspedisjon på egenhånd i lyngen :evil:

Prisen begynner også å bli i stiveste laget for et såpass simpelt produsert våpen.

 

Baikalen har et avtrekk fra hælvete, i hvert fall før det får litt omsorg. Men det er nokså enkelt å fikse på.

Prisen er fin, og det er godt utvalg i brukte våpen, også med spesialtilpassede løp i andre spennende kalibre.

Prisen er gjerne veldig hyggelig. Største ulempe med baikalen er i mine øyne at løse rifleløp ikke selges separat fra fabrikk.

Ubegripelig, her kunne russerene tatt merkedet med storm med "verdens billigste systemrifle". imidlertid er det enkelt og greit for en børsemaker å lage til et løp som f. eks innpasses i stubben av et hagleløp.

 

Rimelige enkeltskuddsrifler er i det hele tatt enklest å få til via en børsemaker i steden for å kjøpe nytt. En gammel martinimekanisme eller omtrent hvilken haglemekanisme som helst kan tilpasses en mengde riflepatroner for mindre penger enn en ny kipplauf av anstendig navn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...