Jump to content

Brunstjakt på kronhjort i Ungarn.


jaktfall

Recommended Posts

Da har man bestilt seg tur til Ungarn for å prøve seg på kronhjort i brunsten.

Det sitter helt sikkert noen her på forumet med erfaring omkring dette.

 

Svarte det til forventningene? Antall sett dyr? Bilder?

 

Mao er jeg rett og slett nysgjerrig på om du har prøvd det, og om du savner det så mye at du vurderer å reise dit igjen? :)

 

Holder beina på matta, og tenker at jakt er jakt..

Det må jo uansett klaffe med noen ting da 8)

Mvh Bjørnar/ Bransjetilknyttet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest graahund

Tør jeg spørre hva prisen blir på en 6 kg`s ? Er litt nyskjerrig på dette jeg og. Skulle vært utrolig morro og opplevd noe som dette :D

Link to comment
Share on other sites

Du vil garantert få en opplevelse for livet,var selv nede for 2 år siden og glemmer det aldri :!: skjøt en bukk på 6.2 kilo som gikk sammen med hind og kalv og brølte som besatt,kan love deg at det var en spennende ansmyging :wink: den holdt til bronsje medalje i ungarn med sine 173 poeng. På kveldsjakta samme dag skjøt jeg en villsvin galte på posteringsjakt med tenner som var 23.5 cm lange,den holdt til gull :D skjøt også en rådyrbukk,en liten 6 tagger. Kost og losji var hotellstandard,vi hørte hjortebrøl om nettene i fra sengen 8) .Tror det er viktig og komme ned der når det virkelig skjer,i vårt område var det i mellom 10 til 20 september,du vil se store mengder med hjort med proffesjonelle guider, som i vårt tilfelle desverre ikke kunne prate et ord engelsk, kun tysk,men det gikk bra allikavel :!: Skulle gjerne gjort det igjen,men det koster tross alt litt :oops: med kone å barn så blir det litt vanskelig å forsvare en slik egotrip :oops: i lengden :!: GOD TUR,NYT DEN :D

Link to comment
Share on other sites

6 kg koster rett i overkant av 11000,- Danske kroner i trofeavgift i Polen i Ungarn vet jeg ikke men står sikkert på nettsidene til de forskjellige arrangørene.

Uansett hvor du skulle finne på å reise så gjør det i brunsten da dette er en helt enorm opplevelse :!:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Reiser til Ungarn på brunstjakt etter kronhjort 14 - 20 sept :D Har lagt lista på ca 8 kilo så nå håper jeg det blir en opplevelse noe i nærheten av det du beskriver...

Håper alt er i orden ang. ammo/fly !!! :roll: Reiser med AUSTRIAN AIRLINES...

 

Mvh.

Trond

Sauer 202/schmidt & bender/30.06

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Sitter å planlegger neste års jakt. Ungarn er satt som mål med brunstjakt på kronhjort.

Men vet ikke hvilken arrangør jeg skal velge... Ser flere her har reist og kommet tilbake med flotte trofeer. Så lurer på om noen har en anbefaling? Ser både aurora og diana tilbyr blant annet.

Vil skyte en riktig svær en 8-10 kilos:)

Hvordan er det med transport hjem av trofeene? Tar man de med seg i bagasjen eller pleier arrangør ordne det?

Link to comment
Share on other sites

Ønsker dere god tur,men husk:

 

-er det beregnet frakt flyplass-revir tur retur?

-er transport utgifter pr km i reviret spesifisert?

Av erfaring så er det rimligere å ta med geviret med på flyet som bagasje (spesialbagasje) enn å la det ungarske "systemet"ordne dette.Du betaler en mindre summ på flyplassen for å selv ordne dette.

Husk å ta med 1meter vannslange og gaffatape.Kutt slangen opp i biter og tre bitene over gevirspissene,bøy over og fest rundt med tape.Tok et med selv og lot de ettersende det andre geviret.Mener å huske de skulle ha ca 1500-kr og det gikk ca 2 mnd før jeg fikk det til gards.

 

Det er noen år siden,men tror de krevde våpenpass.(?)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Ok. Men, hvorfor, om jeg kan spørre?

 

Generelt sett er konkurransen mellom de forskjellig danske jaktreiseoperatørene veldig stor, men de har veldig mange danske jegere som ønsker å jakte i Polen og Ungarn, og de fleste satser på å tjene sine penger på å selge MANGE jakter som de tjener litt på istedenfor å selge noen jakter de tjener mye på.

 

Dette medfører gjerne at danske selskaper har bedre priser, og mitt inntrykk er at de har meget god erfaring og langvarige kontakter med jaktområder i Polen og Ungarn.

 

Selvsagt gjelder ikke dette alle danske selskaper. Man må gjøre hjemmeleksa si, samme hvem man vurderer å booke jakt hos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...