Jump to content

Billig 6,5x55 ammo


Trolldeig

Recommended Posts

Jeg bruker å kjøpe hos skytterlaget, Raufoss(blå eske) med 20 skudd til rundt 150 kr. Det er greie hylser å ladde om igjen. Er det et skytterlag i nærheten så er det et alternativ. Bor du i nærheten av en større by, så er det sikkert en av de større kjede butikkene i nærheten, og de bruker ofte å ha "tilbud" på billig jaktmatch amo hele tiden. Tenker da på jaktdepoet eller XXl.

Link to comment
Share on other sites

Det billigste er å melde seg inn i et skytterlag, hive seg med på et stevne i klasse 1, og handle ammo gjennom skytterlaget. Dette vil selvsagt variere fra lag til lag.

 

Veiledende priser:

Norma rekrutt kr 5,48

Norma Golden Target bane: 5,99

 

Hvis du er under 20 år, så får skytterlaget refundert kr 0,90 pr kule du kjøper, og kr 1,40 pr ferdige patron. Prisen for ferdig ladd patron bør derfor ligge maks på hhv 4,08 og 4,59 for Norma rekrutt og Norma Golden Target bane.

 

I mitt skytterlag sponser vi våre rekrutteringsskyttere (under 20 år) ytterligere, slik at all ammunisjon de handler, betaler de kr 2,50 for pr patron, både rekrutt og Golden Target.

 

Velkommen inn i varmen! :D

Link to comment
Share on other sites

 

I mitt skytterlag sponser vi våre rekrutteringsskyttere (under 20 år) ytterligere, slik at all ammunisjon de handler, betaler de kr 2,50 for pr patron, både rekrutt og Golden Target.

 

Velkommen inn i varmen! :D

Hei Lynx, jeg er ganske liten så tror du jeg kommer under den rekrutterings sponsinga?

 

Nei fra spøk til revolver, er mange skytterlag som har en subsidierings praksis for 6,5 ammo til rekrutteringsskyttere, noe som er bra med tanke på hvor mye ammo endel av dem bruker pr år.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, du har kanskje typisk finnmarkshøyde, men det gjelder ikke... ;)

 

Ja, for rekrutteringsskytterne i laget vår så utgjør dette en vesentlig slump penger. Dette er et helt bevisst valg for vår del, da økonomien KAN være medvirkende til at vi ikke får med oss rekrutteringsskyttere over i seniorklassene. Derfor er det flott at vi kan få tilbake penger fra DFS sentralt for skyttere opp til 20 år, da de kan være etablerte som 4. og 5. klasseskyttere.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har jo sett rekrutteringsskyttere som er større enn meg ;)

 

Men til saken, i det gamle laget mitt mener jeg rekruttene betaler ca 1/3 av prisen på ammoen. Dette utgjør endel penger pr rekrutt men jeg mener og tror at dette vil være med på å klare å holde disse "i gang".

Om en 14åring skal ha et skuddbudsjett på opptil flere titusener pr år så vil det nok hemme skytingen for de fleste rekrutter (bortsett fra de som har foreldre som ikke ser forskjell på saldo og kontonummer ;) )

Link to comment
Share on other sites

http://www.bjornsjaktogfiske.no/

Pris eks,: 50 stk Norma Jaktmatch i kal 6,5x55 kr 300,-

 

Den prisen var ikke så gal.

Larvik er overkommlig avstand også.

 

Det billigste er å melde seg inn i et skytterlag, hive seg med på et stevne i klasse 1, og handle ammo gjennom skytterlaget. Dette vil selvsagt variere fra lag til lag.

 

Betyr dette at man må ha sauer og diopter eller kan man skyte med annen rifle og kikkert?

Link to comment
Share on other sites

For og få bidraget må man være i et Skytterlag og være aktiv i baneskyting (DFS program) og være under 20 år . Om du samtidig skyter jaktfelt/elgbane så er det jo ingen som følger med på det men skytterlaget bestemmer hvor mye ammo du får bidrag på . Kjenner jo til at mange voksne har ungdom som skyter i rekruttklassene at de også bruker av den ammoen men det er jo ikke etter forskriftene men alle kan skyte med rekruttammo til ordinær pris.

Link to comment
Share on other sites

Eg er hovedsponsor til 3 stk rekrutterings skyttere.

Er usikker på kva eg hadde gjort med skytinga til ongane viss eg skulle betalt full pris på all ammo.

Det går opptil 500skudd i uka på det værste/beste.

I mitt skytterlag har vi gratis kuler til rekruttene.

Så eg betaler kun hetter og krutt.

Hylser får eg fra serieskytinga, der er all ammo gratis.

Da er det kun arbeidet og tida til å kjøre på trening og stevner som gjenstår.

Eg vil ivertfall skryte av rekrutterings arbeidet til DFS.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Hva er billigste 6,5 trenings ammo å få tak i?

 

Om hylsene er brukbare til lading er det ikke akkurat ett minus. :mrgreen:

 

http://www.bjornsjaktogfiske.no/

Pris eks,: 50 stk Norma Jaktmatch i kal 6,5x55 kr 300,-

 

 

320, - når jeg handla der igår, fortsatt go pris.

 

Jaktfall har begynt å selge ammo og har Norma Rekrutt :

 

Utgangshastighet, Vo 800 m/s

Kulevekt 6,5 g

Ballistisk Koeffisient 0,34

 

Pris ved kjøp av 500: 5,39 pr stk

Pris ved kjøp av eske a´ 50: 6,00 pr stk

 

Men hva er egentlig forskjellen på norma rekrutt og norma jaktmatch?

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=27711346" target="_blank"

Noen som vet ossen dissa er? 500skudd til 1995kr = 3,99kr pr skudd :thumbup:

 

Har prøvd disse og hylsa revnet i halsen i rundt 20% av tilfellene.

Med litt søk på nettet ser en det er vanlig.

 

Jeg har prøvd 20 stk Igman 6,5X55. Ingen sprakk i halsen på første avfyring, men pressa disse om for å se hvordan de er å lade om, har bare pressa de og satt i hetter og tennhettelommene er om mulig enda trangere enn på S&B hylser.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Hei! Gjelder denne prisen for alle medlemmer av skytterlaget, eller bare for skyttere som er aktive innen dfsprogram?

Mvh Pål Vestrum

 

ser det er mange forskjellige priser på ammo rundt om kring...

 

 

i Blaker koster 50skudd med NORMA Rekrutt 100,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...