Jump to content

Anbefaling av passive hørselsvern


Barks

Recommended Posts

Jeg trenger et par billige, passive hørselsvern til banebruk. Hvor mye må dette koste for å få bra nokk demping til å kunne skyte en del uten propper under uten å være redd for ørene? Anbefal gjerne spesifikke modeller!

 

Har prøvd å søke, men det er ikke mye skrevet om dette. Aktive (elektroniske) derimot er jo omtalt en del. Skyldes dette at alle passive hørselsvern til et par hundre kroner er bra nok og at det dermed ikke er spesielt mye å diskutere?

Link to comment
Share on other sites

Peltor Optime III, veldig bra men en ser jo ut som en marsboer da:-)

Mikkel Mus-utseende kan jeg fint leve med :D Dersom dette fungerer ville noe slikt vært knall; ørene mine er fortsatt i god stand og jeg er veldig interessert i at dette skal fortsette...

 

Får man ned hodet ordentlig på rifla med slike? Ser at diverse elektroniske hørselsvern markedsføres som "low-profile" med skrå underkant for å ikke skape problem ifht kolbekammen.

 

Edit: ser at Lærlingen bruker disse; da fungerer de vel fint ifht anlegg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ikke de store peltor klokkene spesielt godt. legger seg inntil kolben, noe som gjør at lyden oppfattes høyere igjen.

de tynne derimot demper helt topp, og er så billige at det ikke gjør allverden om du glemmer de igjen.

Link to comment
Share on other sites

Om du får skikkelig kinnkontakt uten at øreklokkene kommer i veien, tror jeg er individuelt. Altså, det kommer an på hvor høyt ører og kinnbein sitter. Sjøl får jeg ikke skikkelig kinnkontakt når jeg bruker øreklokker, uansett fabrikat, fordi de vil ta nedi kolbekammen før jeg får skikkelig kinnkontakt. Det passer bare ikke med fysikken min.

Og i og med at jeg helst ikke løsner skudd uten hørselvern, så er alle kolbene mine litt for lave ifht det som regnes som optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...