Jump to content

BAN Melvin


bjornbra

Recommended Posts

Hei alle sammen! Dette er Vijagas Michelangelo, aka. "Melvin" til daglig. Han er født i Sverige, på kennel Vijaga og har en flott samtavle. Jeg håper på en god "karriere" med Melvin. Dette er min første drivende bikkje og han skal få være med på rådyr og hjort hovedsakelig, men det finnes også en og annen hare i området her, så hvem vet..

 

Han ankom Norge 17mai-helgen og har funnet seg til rette i skogkanten utafor Oslo.

 

Jeg vil oppdatere denne tråden etterhvert som ting skjer i Melvins liv og det er en grei måte å "piske" seg selv til å aktivisere bikkja på.

 

Her er noen bilder, flere vil komme etterhvert som han står stille og jeg klarer ta bilde ... (!) (Klikk på de for større varianter) :

 

 

dsc00983e.th.jpg

dsc00957gm.th.jpg

dsc00980h.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei hei!!!

 

Veldig morro å se disse bildene, da jeg også skal ha en valp i fra dette kullet. Det skal samtidig bli morro å få prøve Basset da jeg har en 4 år gammel Drever i fra før. Så det blir spennende å følge valpen din og min egen, i fremtiden. Masse lykke til med valpen din.

 

Rådyrjeger.

Link to comment
Share on other sites

Som et apropos til det; hørte en som har vært "i bransjen" en stund si at den typiske basseteier er en rutinert jeger og hundemann med en utstillingsinteressert frue, og at jegeren gjerne har vært innom drever og/eller dachs tidligere før han endte opp med basset. 8):wink:

 

Da gjør jo alle de som skaffer seg basset som første hund alt riktig fra starten av, og det er vel like greit? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takk for alle svar..

 

Nå er Melvin blitt noen uker eldre og ganske så skogsvant. Vi er mye i skauen og han bruker nesa flittig. Desverre er det ikke så veldig mye rådyr her for tiden, men rikelig med elg. Så derfor har jeg et spørsmål til dere som vet bedre, er det noen fare for at han blir "for mye preget på elg"?

 

 

melviniskogen.jpg

melviniskogen2.jpg

melviniskogen3.jpg

melviniskogen4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis han får spore elg så risikerer du at han blir glad i elg ja, og skal du ikke jakte elg med han ville jeg vært litt forsiktig med det. :)

Det vil nok ikke hindre han i å jage rådyr når han kommer over det, men du må regne med noen uønskede elgloser der det finnes begge deler i terrenget. Det kommer jo an på hvordan du reagerer når han sporer elg og da. Er det "nei" og vekk fra elgsporet så er det greit.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...