Jump to content

Beste 8x30 håndkikkert til en tusenlapp


Bukken

Recommended Posts

Jeg skal gi en ung mann kikkert til konfirmasjonen, og hadde tenkt å bruke en tusenlapp. Jeg synes 8x30-klassen gir bra forhold mellom ytelse og hendighet. Hva er det beste kjøpet i klassen, og hvor finner man det? Obs, jeg konfirmasjonen er i pinsehelgen så jeg trenger kikkerten i løpet av to uker. D'herrer forumistenes erfaringer mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Her er et godt tips til en god 1000 kr kikkert!!!!!!!. En Steiner Safari 8 x 30(skal være Tysk). Kjøpte en sånn for noen uker siden, og er en meget bra kikkert i den klassen. Prøvde kikkerten, og måtte bare kjøpe den etterpå. Vel, ikke 1000kr da, for jeg betalte vel 1299 kr for den. En annen god kandidat er disse billig kikkertene til Nikon, Sportster og Action. Der og får en mye kikkert for pengene.

Link to comment
Share on other sites

Eg kjøpte ein 8x25 Nikon som låg til 1.100.- ordinert, fekk den til tilbudspris, men eg må sei at kvaliteten optisk den var meget god, einaste negative eg kan sei om den, er at den virka litt simpel plast på. Men til dags dato, så fungerer den meget bra, uten feil og mangler. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg takker for gode tips. Imidlertid løp tiden fra meg eftertrykkelig. Helgedager, værfast, nattbuss & sånn. Så dagen før dagen ble det å løpe inn på bygdens to optikkforretninger. Jeg kom ut igjen fra den ene med en Pentax 8x25 til en litt for høy pris, litt snurt. Men kikkerten er ikke så verst, den. Klar og fin optikk, men ikke på høyde med en Steiner Safari 8x30. Konfirmanten, derimot, ble riktig fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...