Jump to content

tofot


chrissi504

Recommended Posts

Jeg har den Versapodkopien fra DX, og den er bra, men litt tung. Montert på en Cz 452 22lr, blir den veeldig framtung, men på en T3 lite blir det faktisk god balanse.

 

Man trenger overhodet ikke å gjøre noe med stokken for å montere den, med mindre man har en stokk som går utover nede ved reimfestet (eks Husqvarna 1600, Cz 452 std) Måtte spikke litt på salongen.

Det er veldig lett å fjerne tofoten, bare å holde inne en lever og dra hele framdelen av. Da sitter man igjen med et ganske greit vertikalgrep faktisk :wink:

 

Den monteres ved å ta av reimfestet fra reimskrua, slå ut bolten som holder den skrua som følger med, og erstatte den med reimskrua. Så er det bare å skru inn reimskrua med festet på, tre på tofoten og skru på mutteren/reimfestet under.

Den ser ikke fin ut på børser med slank stokk framme. er mye finere på breie syntstokker, men det gjelder vel de fleste tofoter.

Du får den fraktfritt i til postkontoret på ca 14 dager.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26217

Denne har jeg forøvrig testa, 5 skudd med en vanlig 308 win så kunne den kastes.. det var bare noe søppel.

 

Poppa du gjengene i bolten som du skrur fast hele greia med?

Eller knakk selve bolten?

Jeg klarte å feilgjenge den til salongen en gang, og da holdt den ikke mye lenger. De gjengene er ikke heelt til å stole på. Tok derfor å kjørte en gjennomgående M6 bolt tvers igjennom stokken og ut gjennom tofoten. Funka fjell det 8)

Link to comment
Share on other sites

Den beste måten å montere denne tofoten på er å ta bort "reimskruen" som følger med tofoten. Den slår man ut med en drivdor og vier ut hullet litt med en bor. Så hiver man det reimfestet i søpla og bruker "pinnen" til å feste tofoten til det orginale reimfestet på våpenet.

 

Denne kopien er mer solid enn orginalen spør du meg. Unntaket er selve mutteren på undersiden som ikke har like bra design som orginalen, men hvem bryr seg om det.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp, til 30$ kan man jo egentlig bare forvente seg plast, men det er faktisk helt greie saker. Salongen er en drøm å skyte med nå. Eliminert krypet og letta avtrekket så det ikke trengs mer enn å stirre hardt på det før det sier "piff", og en dønn stabil tofot med en liten rissekk under kolben og lyddemper = et herlig våpen <3<3

 

Neida, hvis vi snakker om en .50BMG eller liknende våpen, er det vel kanskje greit å investere i no litt mer kostbart. Men opp tilogmed 6,5 og kanskje også .308, er denne tofoten ypperlig dersom vekt ikke er så veldig farlig.

Link to comment
Share on other sites

Den beste måten å montere denne tofoten på er å ta bort "reimskruen" som følger med tofoten. Den slår man ut med en drivdor og vier ut hullet litt med en bor. Så hiver man det reimfestet i søpla og bruker "pinnen" til å feste tofoten til det orginale reimfestet på våpenet.

 

Denne kopien er mer solid enn orginalen spør du meg. Unntaket er selve mutteren på undersiden som ikke har like bra design som orginalen, men hvem bryr seg om det.

Slik festet jeg den også. :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

Man trenger overhodet ikke å gjøre noe med stokken for å montere den, med mindre man har en stokk som går utover nede ved reimfestet (eks Husqvarna 1600, Cz 452 std) Måtte spikke litt på salongen.

 

 

Jeg sier at "HARRISKOPIEN" trenger modding av forskjeftet, ikke versapodden. Har erfaring med begge, da en kammerat har harrissen, og jeg har versapodden, på hver vår CZ452 V. 22LR. Ville ikke puttet den på storviltrifler, for festet er av plast, og sikkert ikke det mest solide, men den funker fint på salong. Tror det var noen som fikk vite av DX at den egentlig var for luftgevær... :roll:

Kvaliteten er så som så på begge, men greie nok for prisen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig med The KID, denne to foten fra Deal Extreme ikke er rare greiene. Kjøpte en for noen måneder siden, og ble litt skuffa når jeg åpnet pakka. En liten pingle sak lå i posen(virket ikke så på bildet på nett sidene), som ikke hadde noe vettug feste anordning for normal feste ala Harris. Bare en plate med en umbrako skrue opp igjenom. Helt bortkastet var det ikke da. Passa greitt til salongen min(BRNO MOD2). Skrudde ut skruen i foran på skjeftet å der passa den inn. Til Salong er den grei(den til ca 22$), men til tyngre våpen med rekyl tror jeg ikke den blir så veldig gammel. Bestillte for ei uke siden en Harris to fot med vogge fra XXL, men i pakka lå en uten vogge, så det blir ikke noe to fot på meg ennå. Sendte den i retur, men får ikke svar med dem hverken på mail eller TLF. Får håpe jeg får igjen pengene, sånn at jeg får prøve å kjøpe to fot en annen plass heller.

Link to comment
Share on other sites

og bare så det er sagt: Det er en billig kopi også! Man får altså hva man betaler for...

 

Jeg hadde først en Harris uten vugge. Ønsket en med vugge, så jeg solgte Harris'en og kjøpte en slik 'rock mount' med vugge. Den ble vel omtrent bare prøvemontert før jeg gikk ut og kjøpte en Harris med vugge.

Den billige tofoten "ser ut som", men det er jammen der likhetene stopper også.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...