Jump to content

Hjelp til sjølvstudium


Lindy

Recommended Posts

Eg har relativt nyleg komme inn i denne fantastiske sporten og ser at eg har mykje å lære, spesielt om pistolskyting. Eg kunne godt tenke meg å lære mest mogleg, og har fått nokre gode linkar, men ønskar fleire.

 

Eg har fått med meg at ein bør skaffe seg ein pistol med liten munningsvipp, og er låg kjernelinje viktig. I tillegg er godt hold viktig, her er skjeftevinkel viktig. Mykje trening er naudsynt, både for pust, styrke, konsentrasjon , og ikkje minst for å gjennomføre skuddet til etter kula har forlate løpet.

 

Angåande munningsvipp ser eg at mange har meningar om dette, og dette er sjølvsagt "noko av feelingen" med ein pistol. Teknisk sett kan eg sjå for meg at det faktisk går an å måle krafta i munningsvippen i standardiserte former. Er dette gjort, og er nokon våpen samanlikna ? FInnast det linkar til dette?

 

Eit element av uvisse ligg alltid i korta, då ingen kuler går rett fram, men har ein viss spreiing. Det samme gjeld våpenet (løpet). Opp på dette legg ein skyttaren som i mitt tilfelle er den desidert største feilkjelda. Finnast det nettsider der ein samlar informasjon om ulike kaliber, våpenmodellar og ulike kombinasjonar av ammunisjon for å sjå der spreiinga er minst ? Eg reknar med at våpen i desse tilfella er spent fast. Kunne vore spennande å vite kva ein kan vente seg av våpen, ammunisjon mm før eg legg på mine feilkjelder.

 

Som sagt ser eg klart at det er mykje uvisse og mykje subjektivt her, men vil lære mest mogleg . Kva kaliber ? .22 og 9x19 i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Alle konkurransevåpen i .22 holder 10-eren om du finner riktig ammo til det konkrete våpenet.

 

Det var i Vapentidningen i 2009 en test av >20 ulike ammotyper i tre forskjellige konkurransepistoler. En klar konklusjon var at det ikke var noen sammenheng mellom pris og presisjon.

Eksperter jeg tror det er verdt å høre på, sier at slike tester er uten verdi, da testen må utføres i hvert enkelt våpen. Dvs at selv om du har to pistoler av samme merke og type og med serienummer etter hverandre, kan du ikke overføre testresultatene fra den ene til den andre.

 

Her er en test 9x19: http://hem.bredband.net/nfdt/9x19/index.html

 

og .22: http://hem.bredband.net/nfdt/22lr/

 

De samme innvendinger kan brukes på disse testene.

 

Boka "Sikt mot toppen" anbefales. Lytt dessuten til skyttere som selv har gode resultater.

 

Vidar Naklings bok kan også anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemelding. Bøker bestilt.

 

INteressant å sjå på samanlikningane mellom våpen og ammo. Eg ser klart at variasjon frå eit våpen til eit anna våpen av samme produsent og modell kan vere stor. Det samme med ammo. Synd at ikkje ein har ein base ala Cochrane innan medisin. Der kunne ein samle ulike testar med samme våpen og ammo over tid, for å få eit gjennomsnitt av kombinasjonane. Men likevel - kan hende den ikkje hadde vore brukande i røynda .

 

Testane som er gjort på desse sidene viser jo klart at visse pistolar vart klart overlegne andre nesten uansett ammo. Kunne vore kjekt å vite om dette gjeld som ein regel , eller som vert påpeika over ikkje er relevant grunna stor variasjon frå våpen til våpen/ammo til ammo. Kan hende vi får opprette ein base her etterkvart, med moglegheit for å legge inn våpen og ammokombinasjon og spreiing ?

Link to comment
Share on other sites

Sammenligningen med Cochrane er interessant. Dog må en huske på at analyser slik som Cochrane sier noe om effekten på gruppenivå f. eks at et SSRI er noe bedre enn et annet. Dette er nyttige opplysninger, men trenger ikke være korrekt på individnivå.

La oss si at en skytingens Cochranerapport sier at Steyr LP10 er den beste luftpistolen på gruppenivå. Dette sier noe om at de aller fleste vil skyte opp mot sitt potensiale med denne pistolen. Derimot kan det godt være at for akkurat deg eller meg kan en Pardini eller en Walther være bedre. Til sist kommer vi ikke unna prøving og testing. Først på våpen, og deretter når vi har bestemt oss for våpen, må vi teste ut ammo i akkurat det våpenet. Dette trenger ikke være et strev - det kan være ganske interessant :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil lære å skyte vil de fleste råde deg til å skyte mye 22 først. Da vil du lettere se hva som funker og ikke bli så forstyrra av smell og rekyl som det er med 9mm.

 

Når du behersker denne godt kan du begynne med grovere skyts. Ut fra den innstillingen du viser med din tilnærming til sporten, varer det nok ikke lenge før du hamler opp med gamlekara med 9mm også :mrgreen:

 

Her har jeg funnet mange bra tips: http://www.bullseyepistol.com/

 

Prøv å få klubben eller skytterkretsen din til å få i stand til et kurs med Petter Bratli. Han kan lære bort pistolskyting til nye og gamle skyttere.

 

Lykke til :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...