Jump to content

Svette jaktsko, fjerning av lukt?


Ole_Netland

Recommended Posts

noen som har noen gode tips til hvordan fjeren sur svettelukt fra jaktskoa etter en varm dag i skogen?

:arrow: det må være noe som ikke lukter etter som at dette gjerne skjer inne.

:arrow: skoa må ikke bli våtere enn de er (så tips om å fylle de med varmt grønnsåpevann eller sånt utgår)

:arrow: det må ikke være noe som krever strøm (feks å legge de i fryseren)

 

er der noe lurt jeg bare kan spraye oppi di eller noe sånt?

Link to comment
Share on other sites

noen som har noen gode tips til hvordan fjeren sur svettelukt fra jaktskoa etter en varm dag i skogen?

:arrow: det må være noe som ikke lukter etter som at dette gjerne skjer inne.

:arrow: skoa må ikke bli våtere enn de er (så tips om å fylle de med varmt grønnsåpevann eller sånt utgår)

:arrow: det må ikke være noe som krever strøm (feks å legge de i fryseren)

 

er der noe lurt jeg bare kan spraye oppi di eller noe sånt?

 

Du kan jo spraye den med sånn sak som du bruker på do........... :lol::lol:

(Pass da bare på så ingen gjør sitt fornødne i skoa dine...)

Link to comment
Share on other sites

noen som har noen gode tips til hvordan fjeren sur svettelukt fra jaktskoa etter en varm dag i skogen?

La vær å putte beina nedi?

 

Har ellers ingen gode råd, annet enn å tørke støvla utendørs med tørt avispapir fra gårsdagens tidende.

Link to comment
Share on other sites

Kast sålene og legg i nye.. Såler lukter død og fordervelse om de blir våte/tørre/våte osv..

Sett dem til lufting ute. Alternativt får man vel kjøpt "luktdreper" på sprayflaske. ;)

X-It eller hva dem kaller det.. hender kjerringa setter frem en sånn på dassen ;):lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker ullsåler og ullsokker pluss ullester, da blir det ikke problem med lukt, for meg hvertfall.

Bruker du skohøy som samene, da er det ikke tema engang.

Bare husk på å ikke labbe rett inn til hu mor med labba full med høy :lol::lol::lol:

Hva slags skotøy bruker du da?

jeg går ikke i goretex e.l. bruker jørnkangan.

Link to comment
Share on other sites

Er nok det du putter i skoa som er problemet :D Føttene og sokker å såler ja, hold deg til ull så er du kvitt problemet.

Goretex er jeg slutta å bruke, ikke er de tette og tar en evighet å tørke, kun lærstøvler her i gården,smør inn i fett av og til og bruk sprayimpregnering hver dag, da er du tørr selv etter en lang dag i fjell og myrterreng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...