Jump to content

Nikon vs Meopta vs Sightron


Tommen

Recommended Posts

Ser etter nytt kikkertsikte 2,5-10/3-12x56 med opplyst retikkel/dot.

Veier disse 3 merkene opp mot hverandre, siden prisnivået er ganske likt.

Har noen anbefalinger for eller mot noen av disse?

Nikon 2,5-10x56 med opplyst dot er på tilbud på XXL nå til 5990, frister, men har ingen erfaring med Nikon.

Hva syns dere?

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Har selv en NIkon 2.5-10 x 50 m/lys

 

Har testet dyrere optikk( har også en Docter 3-12 x 56 /lys) og kan med hånden på hjertet ikke si at mine øyne ser bedre i dyrere optikk. Jeg er svært fornøyd med Nikon og kjøper det gjerne igjen om det er tid for et bytte...

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd Nikon, å synes det er rå gode sikter til prisen. Har et Meopta Meostar 3-12 x 56 med lys, og synes det er et veldig bra sikte, med veldig gode egenskaper i dårlig lys. Jeg ville valgt Meoptaen. Nå har jeg ikke sett/prøvd Sightron, så den kikkerten kan jeg ikke uttale meg om. Etter min vurdering!= Nikon god, Meopta best.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på retikkelet i den Nikon'n. Går det å justere lysstyrken så lavt at man ikke blir blendet?

 

Jada, lyset kan justeres ganske greit. Jeg har hatt en Nikon Monarch 2,5-10x50 m/lys i noen år nå. Den er utstyrt med både rødt, og grønt lys faktisk.

Du hr 2 stk innstillninger til bruk på dagtid, + 3 stk til skumringsjakt. Synes det fungerer meget bra.

Et lite minus, er at man må huske å slå av lysbrytreren( iallefall på min modell). På dyrere sikter, som Swarovski, Docter, Zeiss etc., slåes lyset gjerne av automatisk etter 3-4 timer.

 

Optisk, er Nikon et meget bra valg. Man har et greit utvalg i retikler, den er bra til skumring, og takler motlys meget godt.

Nikon er nok av de beste i mellomprissjiktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er en link til hva andre mener om Sightron, (Du finner annet også, det er bare å søke på Sightron)

Personlig mener jeg at Sightron SIII danser rundt f.eks Meopta i optisk klarhet og skumringsegenskaper, men som importør er det bedre at du leser hva brukere av Sightron mener :wink: :

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=36838&p=413572&hilit=sightron#p413572

Ser etter nytt kikkertsikte 2,5-10/3-12x56 med opplyst retikkel/dot.

Veier disse 3 merkene opp mot hverandre, siden prisnivået er ganske likt.

Har noen anbefalinger for eller mot noen av disse?

Nikon 2,5-10x56 med opplyst dot er på tilbud på XXL nå til 5990, frister, men har ingen erfaring med Nikon.

Hva syns dere?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...