Jump to content

Fjerne skutte kuler på bane!


Ranger

Recommended Posts

Jeg hørte av en kar som sitter i styret i den lokale NJFF at det nå er forventet å komme krav om å fjerne skutte kuler på rifleanlegg! :shock: Etter det jeg forstår så foreslås det at alle som skyter/er medlemmer må ta sin tørn med å grave ut av voller og lignende kulefang, for å få rett til å benytte skytebanen! :roll:

 

Det er selvfølgelig miljøhensyn som ligger bak, men dette er for drøyt mener jeg...! :?

Link to comment
Share on other sites

For drøyt???

Vi plukker jo tomhylser når vi er på banen, så hvorfor ikke også fjerne kulene. Tenk på alt blyet som ligger i slike voller. Avrenning til bekker og vassdrag er stor, og miljøvinsten vil være kjempestor. Nå skyter ikke jeg revolver, men i mange tråder her så ser vi jo at skyttere etterlyser bly til kulesmelting og at noen bruker avbalanseringsvekter og andre taktekkerbly. Med dette tiltaket slår vi to fluer i en smekk, mange få bly av riktig legering og miljøet spares for maaaange tonn med bly.

Link to comment
Share on other sites

Nei.. Å bly er jo ett grundstoff.. :wink:

 

 

Ja..... Det er vel uran også :roll:

 

 

 

hehehe årets sammenligning :lol::lol::lol:

blir som å sammenligne fiat punto og bugatti veyron....begge er jo biler :lol:

 

men nå er jo heile tråden en spøk i likhet med med de fleste innleggene så da er vel kansje dette det også :wink::lol:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja,så er det 1. april igjen da. Den dagen da alle skal prøve å narre hverandre. Hva kan jeg si som virker troverdig, som får voksne folk til å gå på limpinnen? Hensikten er jo å få folk til å reagere, foreta en handling....

 

Temaet ble behørig diskutert på chaten i går kveld, og Ranger skrev:

"På kammeret er det kul umulig å lage en aprilspøk, :evil:

det kommer alltid en kronidio... som avslører den i andre innlegget" :mrgreen:

 

Tråden om å "Fjerne skutte kuler" dukket opp, og helt riktig, andre innlegget innledet med at alle måtte huske på at det nå var 1. april.

 

Tråden fikk deretter 5 innlegg, hvor det siste oppfordret en mod, til å slette alle, untatt hovedinnlegget. Og det skjedde faktisk.... Flott gjort av den som gjorde det.

 

Nå gikk det hele 4 innlegg før det dukket opp en ny kronidio.. som må fortelle alle at "dere lurer ikke meg", så dum er jeg ikke!!!!!!

 

Vel, Ranger, godt forsøk, men du fikk rett, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Vel, slik er vel materien, det er alltid noen som MÅ svare uten å rekke opp hånda! :mrgreen:

 

Vi får betrakte det som et eksperiment ja Fattern, artig så lenge det varte! :wink: Flere har påpekt at innlegget kom før midnatt i natt, det gjorde det IKKE! :lol: Still forumklokka di, den gjør ikke det av seg sjøl. :wink:

 

Håper forresten at de som fikk slettet innleggene sine i forsøket på å få denne spøken til å vare lenger enn til innlegg nr to, tilgir det. :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare er det vanlig å plukke opp kulene etter seg, det er påbudt:

 

§ 3. Med ammunisjon forstås i denne lov:

 

[...]b. prosjektiler av enhver art bestemt for utskyting eller utsending ved de i § 1 nevnte skytevåpen, [...]

 

§ 80. Oppbevaring av ammunisjon

 

[...] Ammunisjonen skal oppbevares nedlåst i særskilt skap, skuff eller tilsvarende låsbare innretninger, atskilt fra våpen. [...]

 

Det sier seg selv at det ikke er lov å oppbevare prosjektiler i en eller annen jordvoll!

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om ikke aprilspøker blir et utdøende fenomen, nå når nettet har bredt så voldsomt om seg. :?

Det er vanskelig å unngå å legge merke til hvilken dato det er når flere av de nettavisene jeg åpner dagen med har oppslag av typen "Del dine beste aprilspøker med oss", og det før kl. 7 om morgenen... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...