Jump to content

STR Kasse løs!


Hans Kristian

Recommended Posts

Tenker å bygge ny jaktfelt rigg, og er på jakt etter ei komplett 200 STR kasse med avtrekker og magasin.

Ser at Landrø har dette på delelista si(S300H Sauer STR Låskasse komplett m/avtrekk & magasin) men finner det ikke på prislista.

Noen som har handla og vet hva det koster?

Hvor er billigste plass og handle STR deler eller komplette våpen!

Vil det lønne seg for meg å kjøpe hele våpenet og selge orginalstokk og diopter?

Link to comment
Share on other sites

Ser også endel brukte 200 STR feks på Finn fra tid til annen. De fleste jeg ser har også masse av utstyr med også. En kan jo selge det en ikke trenger, å få et billig våpen. Virker som de som selger ikke er de mest ihuga skytterene, så på meg virker det som de aller fleste har bare gått noen få skudd. Ikke mange som er interissert i sånne 200 Sauere virker det som. La også mi ut på Finn for 2 år siden, å selv om det var masse utstyr med, så var det ingen som var interissert. Det var midt på vinteren, så da er det vel ingen som tenker på baneskyting sikkert?.

Link to comment
Share on other sites

Hans Kristian

 

Sauer 200STR uten originalstokk ser ut til å være litt tregsolgte, det ligger flere "jaktfeltvåpen" på finn nå. Til priser langt under den en må gi for en DFS-rigget Sauer.

De brukte, med diopter og 5-6magasiner krever mer enn en ny uten diopter og med 2 mag. , Ny komplett fra Skytterkontoret er 17 485,- , ny uten diopter er 15 000,. ca, skytterkontoret selger dem med og uten diopter.

De ligger ute til 12k med Bredvoldstokk osv, på Finn.

Brukte banesauere går fort og er dyre ift. nypris, med omb. sett har jeg sett gå på 5 min til 18-19k,- og de skal gjerne ha 14-15 for en i 6.5x55 :roll:

 

Jeg er på samme galeien som deg, (starta en tråd om det her et sted også), har gitt opp brukt og kjøper ny Sauer i 6.5x55 og .22LR ombyggingssett såsnart våpenkontoret får kverna papirmølla.

VK fikk medlemskort i skytterlaget, utskrift av resultatliste fra 2 feltstevner og en attest fra skytterlaget som dokumentasjon på aktivitet - noe han måtte ha.

 

Min plan etterhvert er å skaffe meg en mere jaktbrukelig stokk eller en McM SSG3000 stokk (skulle jeg få diare og drite penger..) og en "Picatinny" -skinne, da kan Saueren "låne" kikkert fra de andre børsene. Normalt vil den ha Buskdiopter og DFS stokk på seg til trening og feltskyting - det er den den primært skal brukes til.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Får jeg kjøpt en gjennom DFS uten å være medlem

Tror det, det er nå uansett sjelden dyrt, 200kr koster det her. Men ta nå ikke mitt ord for å være absolutte fakta, selv om jeg har undersøkt dette i flere omganger i månedsvis. Har jo ønsket meg Sauer en stund.

 

Til Jaktfelt, Hans Kristian, skal du ha den i 6.5x55, eller i 6mmBR, 6.5-47 eller noe sånt moderne fancy kaliber?

 

K

Link to comment
Share on other sites

6,5x55 så alt blir så lettvint og billig som mulig. 650 Dillon pressa står der og venter på å få lage tusenvis av nye skudd (vi er tre som deler den, og den får bare "spise" 7gram Shennar og 40g N140. Jæskla ergelig å komme for å lade, og oppdage etter 179 drag i spaken at den ikke lader like patroner som sist du var der).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...