Jump to content

Hvor mange våpen kan man ha? -mitt første innlegg her-.


Ny-Jeger

Recommended Posts

Heisan! jeg lurer på hvor mange våpen man egentlig kan ha? Jeg har fortiden bare 2 våpen. Min første kjærlighet Mauser.k98 kal.3006. og eit leketøy som hete Ruger Mini-14 "har forresten 20 skds mag og rødpungt til den så den er SEXY!.Jeg har hørt at man bare kan ha 5 elle 6 våpen av ulik kal. jeg må ha meg en pumpe hagle selflgelig "SuperNova". så må eg ha ei kal.22, så har eg meldt meg inn i pistol klubb og må jo selfølgelig ha en pistol når den til kommer. men jeg har så mange våpen på ønskelisten, men naive Norge vill jo ikke la meg som enn lovlydig mann som har 100% ren vandel, som har gjort mitt for konge folk og fedreland i forsvaret, og har pr dags dato ingen planer om å gjøre noe mer kriminelt enn å snakke i telefon menst jeg kjører bil, ta meg 1 (2,3) pils om sommeren menst jeg er i båten og fisker, og kansje men bare kansje bade rett etter jeg har spist. så spørsmål er som følger. er det realistiske muligheter for meg å søke om å ha flere våpen? og blir pistol/revolver reknet med?

 

På Forrhond Tusen takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Garderoben på 6 våpen gjelder bare for jaktvåpen. Konkurransevåpen kommer i tillegg. Det betyr at håndvåpen, konkurranserifler og konkurransehagler kommer i tillegg.

 

Du kan da ha f.eks en Sauer 200 til DFS skyting, så kan du ha en Sauer 202 til jaktfelt, en hagle til f.eks trap skyting, og alle mulige typer håndvåpen som du klarer å være aktiv i respektive klasser.

Link to comment
Share on other sites

en ting er hva vi har lov til og ha i dag noe anna er vel hva vi får ha i fremtiden, virker jo som storberget tror at bare private ikke får eie våpen så vil alle drap og episoder forsvinne.

hvis vi kan fortsette og ha den loven som er pr i dag så er jeg fornøyd, trenger enkelte en skog av kaliber så får person kjøpe seg et par systemrifler. ser ikke helt poenget i det egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns en del burd einnse hvor himmelsk brta våpenlovgivning vi har i Kongeriket Norge, og satse på å få bevare den.

 

Jeg tviler på at Storberget skjenker norske privateide våpen spesielt mye, med mindre det er noe som skal hauses opp media.

Å tro at

storberget tror at bare private ikke får eie våpen så vil alle drap og episoder forsvinne.

er lite inniktsfullt og kontraproduktivt vil jeg tro...

 

Men men...

Uansett Ny-jeger, du er velkommen til kammeret selv om du bare har stusslig 20 skudds magasin til mininen, 100 skudds bør da være minimum :twisted:

Ellers er det faktisk sånn at absolutt alle forbryter og kriminelle har 100% ren vandel før de blir tatt for noe 8)

Link to comment
Share on other sites

Og han har nok sine kontakter uten å mene noe vondt om noen jeg ikke kjenner (bare litt misunnelig)

 

Vi faller tilbake på trynefaktor poenget dessverre men sånn er jo hele det norske samfunnet, ikke bare med tanke på våpen.

 

Noen kaller det korrupsjon, noen trynefaktor, noen synes det skal være sånn...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du arver våpen, eller har våpen med affeksjonsverdi, så kommer dem i tillegg. Sånn at du kan ha 6 jaktvåpen oppå dem, og du kan lovlig bruke alt sammen på jakt.....PS, dette har jeg fra dama i skranka på mitt lokale våpenkontor. Jeg er ikke nevneverdig kjekk, og jeg var ikke særlig på flørter'n, så jeg fikk ikke trynetillegg :mrgreen:

 

Man kan jo også ha et "systemvåpen"....jeg aner ikke hva det heter i farten, men ihvertfall et våpen som man kan bytte løpet/og sluttstykket og ha flere kalibre på selve ramma/låsekassa, teller som 1 våpen.....dette har jeg fra den samme hyggelige dama 8)

 

Velkommen på forumet forresten ny-jeger :D8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...