Jump to content

Rimelige kuler til leveraction i 30.30, tips?


Kjetil-A

Recommended Posts

God dagen godt folk!

I dag fikk jeg endelig noe ladeutstyr dumpende ned i postkassa, så jeg merker jeg er skikkelig klar for å prøve meg på noe lading hjemme selv.

 

Siden jeg er nybegynner drister jeg meg på å spørre om tips til hvilke rimelige kuler dere anbefaler meg å bruke?

Jeg har forstått de må være flat nosed pga rørmagasinet, men hva med round nosed? Kan de brukes?

Og så har jeg fått et lite tips på allerede at jeg bør bruke 150grs kuler.

 

Håper på mange gode tips.

 

Kjetil A.

Link to comment
Share on other sites

God dagen godt folk!

I dag fikk jeg endelig noe ladeutstyr dumpende ned i postkassa, så jeg merker jeg er skikkelig klar for å prøve meg på noe lading hjemme selv.

:mrgreen:

 

Siden jeg er nybegynner drister jeg meg på å spørre om tips til hvilke rimelige kuler dere anbefaler meg å bruke?

 

Clarry haglunds blykuler til 30-30, jeg har 170 graineren

 

Jeg har forstått de må være flat nosed pga rørmagasinet,
ja det stemmer
men hva med round nosed? Kan de brukes?

Ergo, nei. (Det gr jo... jeg vil bare ikke anbefale det. Har sett to LA magasin sprenge med rn kuler allerede...

Og så har jeg fått et lite tips på allerede at jeg bør bruke 150grs kuler.

Hvorfor? tror ikke 150 vs 170 spiller den helt store rollen, men ingen ekspert på kaliberet.

 

Håper på mange gode tips.

 

Link to comment
Share on other sites