Jump to content

Elefant suget.


Purdey

Recommended Posts

Jeg gjorde akkurat noe ufattelig teit. Jeg begynte og bla igjennom bildene fra Elefantjakta jeg hadde i Okt. Og jeg kjente jeg begynte og skjelve og fikk nermest hjerteklapp. Kjente det kom et helt usansynlig sug etter og dra nedover igjen. Men det er jo desverre veldig uaktuelt. HVa pleier dere og gjøre når dere får en usunn trang til å gjøre noe dere ikke burde gjøre? Jeg kan rett og slett ikke dra, men jeg får helt vondt av lysten til å dra. Helv..e

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare beklage at jeg blir nødt til å legge dette ut. Dette er mange fine minner.

 

Desverre er det ikke de beste bildene da de er spart til et annet prosjekt. Men her kommer et lite utdrag

 

Her er det litt tracking

 

cimg1732smallab7.th.jpg

 

Her har har ild opphørt og vi gjør klokelig retrett da resten av elefantflokken kommer i retnng mot oss utenforr bildet

 

cimg1738smallzt2.th.jpg

 

Her er nr 1 mens vi går opp mot den

 

cimg1607smallod3.th.jpg

 

Sjekk ut hvor tett bushen er rundt her. Og de grå grisene syntes pokker meg ikke inni der. Forholdsvis heftig og jakte elefanter i det terrenget der. PLUTSELIG så er de der!!!

 

Helt konge

 

cimg1586smallgb5.th.jpg

 

Me want to go back!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja - det skal være sikkert: Elefantjakt er noe annerledes enn annen jakt.

Det er jo ikke ofte man følger et blodspor ved å se 2-3 m OVER bakkenivå :)

Men når det er sagt - ble jeg litt skuffet for min del.

 

Det var jo ikke som i bøkene jeg hadde lest :cry: .

 

Men man må innse :? at tiden hvor J.A. Hunter og enda eldre elefantjegere levde - er forbi, og godta at vi jakter i Afrika et lite hundrede år etter disse.

Link to comment
Share on other sites

Elefantjakt ja, det hadde vært noe. Lest om dette og sett filmer til øyet blir stort og vått, men er nok redd det blir med drømmen for min del, men du verden for en drøm. En får krysse fingra og håpe på at lottoen slår til en gang i fremtida. Og til det skjer, fortsette å lese om elefanter og børser med plass til poteter i løpet :D

Link to comment
Share on other sites

HVa pleier dere og gjøre når dere får en usunn trang til å gjøre noe dere ikke burde gjøre? Jeg kan rett og slett ikke dra, men jeg får helt vondt av lysten til å dra. Helv..e

 

Jeg føler virkelig med deg...

 

Jeg har opplevet det du skriver mange ganger, og det eneste som hjelper for mitt vedkommende er å tenke litt anderledes.. Ikke tenke på at man skal reise så fort som mulig, men at man sikkert kommer til å kunne reise tilbake senere en gang.

 

De inntrykk og opplevelser man får på en jakt som den du hadde er så overveldende at jeg tviler på om du har klart å fordøye dem ennå. Jeg vil råde deg til å sette deg i godstolen, titte på bilder, nyte en gin&tonic og gjerne skrive litt om de opplevelsene du hadde. (Da får kanskje vi ta del i dine erfaringer og opplevelser på "vår måte" også...)

Elephant.jpg

Eller du kan rett og slett bli med meg ned igjen... Jeg stikker sørover til tirsdagen og blir der nede i noen uker..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

Ikke inkludert trofeavgift står det i prislista. :?

Men "tuskless" er jo ikke trofe elefant? Eller tar jeg feil :oops:

Lurer på hva de faktiske utgifter blir på en sånn tur. Evt skyte kun bøffel eller bare elefant.

Så var det denne bøffelen igjen da :oops::oops::oops:

Link to comment
Share on other sites

XO skrev: Eller du kan rett og slett bli med meg ned igjen... Jeg stikker sørover til tirsdagen og blir der nede i noen uker..... :wink:

 

Du får ha en kjempefin tur, så ser vi frem til en spennende fortelling og fine bilder når du er tilbake :D

Link to comment
Share on other sites

Det som faktisk er det største suget er ikke nødvendig vis afrika. det er den ufattatterlige spenningen og følelsen av å være på sporet av disse fantastiske dyrene. Den følelsen bare kom og grep meg totalt da jeg gikk igjennom bildene mine her forrige kvelden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...