Jump to content

Lavvo til under 1000 Kr


Slingshot

Recommended Posts

Heisann kammerfolk!

 

Blandt all reklamen i boksa i dag var der et skriv fra Rema 1000. Der selger de Oppdal lavvo med plass til 6 pers for Kr 999 :shock: Har sett litt etter lavvo tidligere, men ikke sett denne modellen før. Er dette noe som er laget for Rema 1000? Noen som har en slik en, eller har erfaringer med den? Tenker da på kvaliteten på en slik "billig" lavvo. Også om det er mulig med ovn/bål evt om det er bunn å få tak i til denne.

 

Tips motas med stor takk! :D

 

Sling

 

Edit: Link til tillbudsbladet http://www.rema.no/kundeavis/NV/flash.html#/1/

Link to comment
Share on other sites

hei...

 

har ingen peil på den lavoen til rema...

men xxl har en lavo som heter dividal fra helsport, har selv denne lavoen og er kjempefornøyd.

det finnes masse tileggsutstyr til den som f.eks innertelt, bunn tørekstativ osv osv...

 

dividal lavoen koster ordinært 3500kr, men er ofte på tilbud til 2500kr, følger du med på nettsidene til xxl dukker den nåkk snart opp igjen.

da får du en lavo som du blir fornøyd med for bare 1500kr mere enn rema lavoen.

 

mvh vegar

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en helt ok Lavo på netthandelen ifjor. Tror jeg etter en aksjon fikk den for 1200 kr med bunn. Bunn bør man ha for komforten sin del. Det er ihvertfall en god lavo i forhold til prisen. Klart du får en bedre og mer forseggjort lavo om en kjøper en Helsport Varanger med innertelt eller en Tentipi til 14000 kr.

 

Den netthandel lavoen har røyk åpning i toppen å er vel beregnet for bål. Står at en ikke bør ha høyere flammer enn 30 cm inne i teltet. Jeg har hatt en sånn rundbrenner i bruk en gang, å det funket greitt. Ser at Helsport lavoer blir billigere og billigere for hvert år, og det er gode saker ingen tvil om det. Bunndukene deres er nesten dyrere enn lavoene.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke en kan sammenligne Rema lavvuen med dividal fra Helsport. Helsport er et meget godt kvalitetsprodukt med rip-stop duk, gode sømmer og gjennomtenkte løsninger. Min erfaring er at billig-lavvuer er nettopp billig lavvuer. Til sitt bruk kan en nok benytte disse, men ikke bli overrasket om det oppstå revner forholdsvis fort. En annen ting er at duken på slike lavvuer blir stiv og sprø etter en tid med bålfyring. Dette resluterer i at duken revner veldig lett. Men som sagt, til mindre avanserte turer duger disse. 999 fjelldollar er jo uansett ikke all verden :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en billig lavo, og er godt fornøyd med kvaliteten på den, ihvertfall i forhold til prisen jeg betalte for den da. 800 kr for lavon og 400 kr for bunn duken, tilsammen 1200 kr. Duken er i sånn rip stop lignende stoff og teipa sømmer. Stengene er også solide og greie. Tenkte jeg skulle bruke den til den ramlet fra hverandre, så skal jeg kjøpe Helsport å se om det fungerer bedre.

Link to comment
Share on other sites

En ting er prisen på lavoene, hageparty og campingturer holder disse remalavoene helt greit. Men det mange glemmer er vekta! ikke akkurat lette disse remalavoene. Å lage ting lettere uten at det skal gå på bekostning av slitestyrke osv er fordyrende..Disse remautgavene er ikke akkurat lette!

Link to comment
Share on other sites

Hver sabla sommer under oppveksten lå fattern, onkel og jeg fra en uke og opptil tre uker i strekk i nordtrønderske fjell. Uten telt. Men vi hadde med to presenninger. Vi lagde lavvo som soveavdeling med den ene og gapahuk som oppholdsrom av den andre. Komforten var ypperlig. God plass og ryddig opplegg. Men det er klart - når vi først hadde laget leir, så ble vi der.

Link to comment
Share on other sites

Lavvoen vill med mitt bruk i hovedsak benyttes på sommer med familien. Var en tur på rema1000 og så på den uten at jeg ble noe klokere av den grunn. På pakken står der ikke noe annet en det som er oppgitt i avisen. Det skulle være mulig å få tak i bunn til denne. Hvor man fikk tak i det viste ingen :roll: Deviste heller ikke om det kunne brennes bål i den. Dette skulle skjekkes opp og få gitt beskjed til meg. Har ikke hørt noe enda :? Venter på svar et par dager til tenker jeg.

 

Sling

Link to comment
Share on other sites

hvis den er glosikker (impregnert med brannhemmende middel) så står dette på pakken da det er e meget godt markedsføringspungt, står det ikke at den er det så styr unna! nylon som tar fyr lager forferdelige brannskader og det vil man vel ikke ha på ungene?.. eller du kan selvfølgelig kjøpe det og være forsiktig men man kan jo aldri bli for forsiktig angående fyring i telt/lavvu, jeg bruker kun telt/lavvu som er impregnert med brannhemmende middel etter at jeg fyrte opp primusen i teltet uten og bruke hodet :oops: .

det var soveposen som berget meg fra brannskader.. men sekken ble lett for hjemmturen...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...