Jump to content

NM jaktfelt


pettern

Recommended Posts

har vært på prøve NM i øyer i dag,heldig med været og ei grei løype med tanke på figur valg. 1 var rådyr sitt-96m 2 var skjære stå på 35m 3 var mår sitt på 55m 4 var elg sitt på 168m 5 var boj villsvin ligg på 123m og så bynte morroa en helvettes utover bakke som gikk over i en mye mer bratt og lang kondis bakke før siste holdet som var tiur stå nedover på 52m tru jeg det var. Et knallfint arransjemang ,men tror dem må bruke transport rundt for og slippe bakken opp til siste holdet, personelig så klare jeg det men her vil det bli en veldig diskusjon når en så survinga fra i fjor. Ville kutta bort den siste delen av løypa og heller lagt siste holdet når en kommer opp bakken til der villsvinet er, tatt bort noen trer der og heller lagt siste holdet der og gått vegen til bake fra der vi kom. da slipper vi og tenke på transport og "kansje tragiske" episoder som kan skje på siste biten av løypa. ellers all honør til øyer for fin løype og hyggelige folk i arransjør stab.

mvh hans petter løberg

Link to comment
Share on other sites

Vi var en gjeng fra Enebakk som gikk i samme laget som pettern og må si oss godt fornøyd med opplegget de har fått til på øyer !

Eneste som jeg kan sette fingeren på er den siste delen av løypa grei sti men fryktelig bratt både ned fra hold 5 og opp til hold 6. Skulle de være uheldige å få holke føre i løypa så blir dette farlig !

kan fort ende med både skade på person og utstyr.

 

og prisene i kafeen var til å føle på ! liten kaffekopp 15 kr

brus 25 kr

te 10 kr

pølse 20 kr

lapskaus 70 kr

vaffel 20 kr Mulig det var 25 også husker ikke helt

 

Med disse prisene så taper de mye salg !!!

Og til slutt stort + resultater på nett er ute på nett raskt !!

Link to comment
Share on other sites

hvis det er noen fra øyer som ser dette så vurder og legg siste standplass som sagt heller etter elgen-villsvinet. tipper det er flere som er enig i det etter dem har gått runden. dette med og kjøre buss som vi gjør en del steder er egentlig noe herk etter min mening. en felt runde skal gås på beina. runda i dag var grei borsett fra di værste bakkene fra 5 holdet og inn. Og som 375 sier så må vel neste øyer være av di raskeste på og legge ut resultater+++++. ser for meg kansje noe problemer med transport i fra hold 5 til 6 når vi da må opp samme veg som alle må opp til skytterhuset og, og spørs om vegen er brei nok til og møtes der.dette vil bli en flaskehals

Link to comment
Share on other sites

Hallo. Har vært på Prøve NM som deltaker og innleid funsjonær. Vil gi Øyer ros for en kjempefin jaktfeltløype,flinke standplass ledere og ok anvisere. Noen av disse var der for å bli "drilla" og litt tid måtte vi tåle å vente da de skal bli opplært,men anvisningen kom og der fikk nok de fleste som fortjent :?

Men som nevnt av flere her var bakken opp til hold 6 forjævlig :oops: Her tror jeg det blir satt opp transport under NM.

Resultatservicen på arenaen og ikke minst på nett er utmerket. Bra

Prisene i kaffeterian er latterlig og viss dem har tenkt og selge noe der må de skjerpe seg :twisted:

Dette er ikke bra.

Totalinntrykket etter dag 1 er meget bra.

Lykke til i morgen og under NM.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder standplasser/annvisere/skiver så syntse jeg dette var veldig bra helt tydelig at her var det lagt ned en skikkelig jobb i forkant !

når vi gikk runden så var det bare noe småplukk som helt sikkert kommer seg til nm

 

det viktigste var en pressening som lå bak skivent på langholdet der skinte sola i presseningen og det var en tendens til å blende de på standplass

Her håper jeg de legger noe på presseningen for å dempe dette ta foreksempel å legg noe granbar oppå

 

Syntes annvisere var flinke jeg har ikke noe å utsette på dem ! bruk heller litt tid slik dere gjorde å få ting riktig kjempe bra !!

 

fortsetter dette slik så blir dette meget vellyket (gleder meg til å komme tilbake til NM) men tar med matpakke pga kafe prisene

Link to comment
Share on other sites

Synes arranggemanget på prøve nm var veldig bra. Flinke og trivlige folk på standplass som kunne jobben sin da vi kom i går. Ellers så deler jeg synspunkter med dem tidligere i tråden som har rettet litt kritikk til de to bratte bakkene og prisene i kafeen. Man blir varm i toppen av å denne bakken gitt. "Mørdarbakken" på NM i fjor framstår som ei dump i veien i forhold. Dette er ikke noe problem for unge friske folk men skytesporten skal jo være for de aller fleste. Ellers så setter jeg pris på at dette var ei skikkelig feltløype med skyting både oppover og nedover og det var en fin runde å gå utenom de bakkene som gikk forholdsvis bratt nedover og oppover. Det tilbys skyss til de som øsnker det og vi får god tid på toppen til å "coole" oss ned å få igjen pusten før skyting, så man skal nok ikke skulde på bakken om det går dårlig på siste holdet. Hvis det ikke vurderes å finne en ny løsning ang. den siste oppoverbakken så er jeg redd arrangemanget vil få en noe negativ vinkling under NM. Dette bør derfor tenkes over av arrangøren for egentlig er dette en vinkling som dette stevnet ikke fortjener å få da alt gikk prikkfritt ellers. Det er artig at resultatene fortløpende blir lagt ut på nett. I dag er dette ett stort pluss!

Link to comment
Share on other sites

ja og får den til noe alternativ til på siste holde så vi slipper bakkene der så blir det helt perfekt.

men dem skal vel evaluere stevnet nå og dem var intresert i både negative og posetive ting og da er vel bakkene med i aspektet vil jeg tru. Til øyer har jeg da tenkt meg uansett hva som blir.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Programmet må legges ut på nettsidene, her synes jeg ikke det finnes noen unskyldning for å la være. Dette tar arrangøren fem minutter maks, så det er rett og slett sløvt om dette ikke blir gjort...

 

Er det vanlig å sende programmet i posten? I fjor fant jeg det iallefall på hjemmesiden til arrangøren, fikk ingenting tilsendt. Og helt ærlig så synes jeg det er en ting de godt kan droppe for min del. De fleste er på nett i dag, og de foreningene som føler behov for program i papirformat kan jo selv printe ut til medlemmer som ønsker dette.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Er det forøvrig noen som vet hvordan de tenker å løse spørsmålet med den bratte bakken ned og opp, og evt. kjøring?

Etter å ha ruslet opp den bakken med alt utstyr kunne jeg ha trengt et par minutter til å få ned pulsen og tørke svetten. Det fikk vi ikke på prøve-NM. Da stod de som hadde kjørt bil og trippet på bakketoppen, og vi som hadde brukt bena ble sendt direkte på standplass. Slikt blir det ikke like forhold av.

Link to comment
Share on other sites

En del svar på spørsmålene og kommentarene ovenfor.

 

Programmet har blitt sendt ut til foreningene. Årsaken til at vi sender det ut er at hver og en kan få se i det før nm starter. En får tid til å se gjennom heftet, ikke slik som når en mottar det ved innsjekking - da blir heftet som oftes bare lagt bort med en gang. En annen ting er at vi har en del sponsorer som profilerer seg i heftet, som også håper på å få mest mulig "seere" før nm starter.

 

Når det gjelder de siste holdene så er det gjort tiltak her, slik at det blir like forhold for skytterne :)

 

Ønsker alle velkommen til NM.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke problemet at det er noen bakker å gå på nm, det er jo feltløype. Hadde det hvert gamlehjemmet så hadde jeg skjønt at de hadde klaget, klart det er noen som må ha transport pga helseproblemer. Men friske folk som ikke klarer å gå noen bakker foreslår jeg at de begynner å trene litt.

Link to comment
Share on other sites

felt er felt det er jeg enig i, men jaktfelt skal og alle kunne ha mulighet til og delta. om det er det lettest skytegrenen og delta på om en er veldig dårlig form er det vel ikke. det er noe utfordring når det er ei tenkt runde rundt i varierene skogs terreng osv. har da sett eldre folk som hopper rundt på krykker og skyter felt,di har da ikke klaga. at jeg var varm i toppen etter bakken opp til 6 holdet på øyer er vel noe med at jeg ikke er i storform hehe.jeg var gla jeg hørte at det ble transport rundt kan du si. nm blir topp, sikker på at manskapet på øyer vil drifte dette på en bra måte

Link to comment
Share on other sites

Da begynner det å dra seg til folkens. :D. I morgen blir det å pusse børsa og pakke bilen. Vi har avreise 0400 onsdags morgen. Tenkte vi skulle opp og henge rundt press banene. :D. Har trent endel i det siste, men det ersom regel 1 hold som går i dass hver gang. Får en bare luket bort det så kan det bli tålig. Men har egentlig ikke noen ambinsjoner for jeg vet hvordan det gikk i fjor med tanke på spenning og nerver i kroppen :?.

 

En får gjøre så godt en kan. Har også fått meldt oss på stevne i Gausdal på lørdag. Siden det er en vakum dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Da røyk NM jaktfelt for meg. Har fått en betennelse i ryggen og greier høyst 50 m på beina. Det er f..n, noe er det støtt. Og jeg som hadde gleda meg stort til dette :( Men, lykke til alle dere andre som drar oppover. Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Det var synd Graahund! Nå som været er meldt så bra, så er det ekstra trasig!

 

Vi skyter på torsdag og det skal bli veldig varmt og litt vind, men slik meldinga er nå, så er det de som skyter fredag som får mest vind å kjempe mot.. Har ikke vært der oppe, så vet ikke hvordan løypa ligger til!

 

Er den utsatt for vind?

Link to comment
Share on other sites

På hold 4 og 5 tror jeg nok vinden kan ta litt. Hvis jeg har himmelretningene noenlunde korrekt så tror jeg at de holdene er på akse nord-syd. Men hvordan vinden går mellom kollene der er ikke godt å si. Liggende på hold 5 burde standplassen være bra skjermet, men kulebanen kan påvirkes. Sittende på hold 4 er man på toppen av en kant, og vinden kan nok ta litt både på standplass og i kulebane.

Stående på hold 6 tror jeg også kan være utsatt for vind i kroppen om det blåser fra nordvest.

 

Det er i grunnen bra om vi får litt vind på fredag, så har jeg enda en unnskyldning å ty til... :wink:

(Slik skytingen har vært i det siste kan jeg trenge mer enn én god forklaring på hvorfor det ikke er skytteren det er noe i veien med. :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Nå er det slik at jeg må kjøre selv og da lurer jeg på hva som blir best å kjøre via (fra Sveio):

 

Haukeli eller Hardangervidda?

 

I følge google maps tar førstnevnte lengst tid og og er ca 10 mil mer å kjøre, men veiene er vel generelt bedre enn over Odda og Hardangervidda slik at man kan holde jevnere og høyere fart? Har også sommerdekk og det er glatte partier over vidda.

 

 

Fint om noen kunne svart meg raskt da jeg drar avgårde i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Hurra. En fenomenal start på årets jaktfelt NM i Øyer :P Arrangørene har forberedt seg godt og været er jo helt enormt 8) .

Anvsvarlig for å legge ut resultatene ble desverre syk på morgenen i dag og ødela sine sjanser på sin skyteserie og måtte reise hjem. Han vil prøve å legge ut resultater i kveld om formen tillater det. Håper formen hans er bedre i morgen da vil resultatene komme fortløpende etter hvert skutte lag.

Mye gode resultater i dag.

Link to comment
Share on other sites

Dag 2 ferdig. Det går veldig bra for arrangørene. det er storskjerm inne i skytterhuset der resultatene etter hvert lag kommer opp og pressfinalene blir vist der om kvelden. I dag har resultatservicen også fungert helt topp da den ansvarlige er blitt i bedre form.

Mye god skyting og spesiellt gratulere den første som greide bragden å skyte 150 i dag.

Link to comment
Share on other sites

ja i morgen så blir det en tur og se om en klare og få til et bra resultat, her vil det nok komme mange på 150 vil jeg tru,men om det blir vind så blir det vanskelig og klare det vil jeg tru. men en får prøve sitt beste. pressen skal jeg være med langt blir vel en del bonger men finale skal jeg.

Link to comment
Share on other sites

Da er snippsekken pakket for ei helg i Øyer. Drar oppover 04:30 i morgen, men selv skyter jeg ikke før 10:00 lørdag. Greit med en dag ekstra der oppe for å roe seg ned og koseskyte litt press. Gleder meg for en gangs skyld til NM, ting er ikke så alvorlig nå som før.

 

Lykke til for de som skal i ilden i morgen, får håpe på gode forhold og mye bra skyting :)

Link to comment
Share on other sites

Pettern ikke heng deg opp i denne vinden du nevner hele tide :P her er det knallvær og forhold til 150 om hodet og våpen jobber sammen :P jeg skal selv skyte i morgen,men frykter jeg misser 4-6 poeng :P

gleder meg enormt til å følge resultatene de 2 kommende dagene. Da kommer de virkelig grom guttene.

jeg har tippet på 11 serier med 150 her.

Hemstad*2-- Lindstad--- R.Haugen---- L.M.Saga--Ø.Johnsen---H.Haugen---T.R.Tomter---R.Sørholt---T.Bråten---O.A.Halbjørghus--- dette er mitt tips til 150poeng. hehe men ser det er 3-4 stk til jeg kunne tenkt meg å tatt med :P

Link to comment
Share on other sites

Et flott arrangement! Flott skytevær, overhodet ingen problemer med vind og hyggelig standplassledelse!

 

Selv hadde jeg en god dag med årsbeste og det er jeg fornøyd med på et NM uten å ha trena noe i år utenom stevnene. Men merker litt nerver og ekstra spenning før ei nm-løype, som bidro til en 3er på aller første skuddet :D

Link to comment
Share on other sites

da er stvnet gjort for min del 148-45p på skille det er jeg fornøyd med i denne vinden,blåste nok 6-8sek og merka vinden veldig godt på hold 1 og 6 holdet, ble yttertreff selvsagt på siste,venta så lengi etter 2 skudde i håp om vinden skulle gi seg men det gikk ikke. veldig fint arrangert stevne,trivlige folk i løypa .kommer mange gode i morgen og,men trur dem skal slite dem og med slik vind,og likere blir det vist ikke i morgen heller.så at vind spiller inn vil jeg absolut påstå. :shock:

Link to comment
Share on other sites

blir jammen åpent til finalen,her vil det bli mange omskytninger før alt er avgjort,her vil det gjelde og holde hue kaldt.når en ser på resultater så er det mange kanoner langt ned på lista.så vet ikke helt hvorfor det ble så mange på 148-46 men ser ut til at siste holdet har felt mange(meg selv og) her var det veldig freskt med vind. ellers så slengte jeg en tur til gausdal for og få stevne trening,fin løype men er litt fort over når en skyter dobble hold. ellers så var det ei like krevene løype som nm løypa vil jeg neste si.her var det to krevene hold ståene,et som du skøyt opp over i bakken.og bever med mye vind i ryggen på noen og 80m, plus rådyr på 175 sitt,her klarte jeg selvsagt og skli med beinet på første skudde og endte med 5/4 og 19p. ellers så gikk det bra. da er det bare og se om finalen går greit,som sagt alt er åpent til i morgen så da får en jaggu gjøre ting riktig :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...