Jump to content

Ny rifle


rotteræser

Recommended Posts

Hvis 5000 er det du har tenkt til å bruke på rifla er det ikke mye å velge i hvis en skal kjøpe nytt, Zastava og muligens Howa kan vel fåes til denne prisen, men regner med at det burde finnes "dyrere" våpen på bruktmarkedet hvis du leter litt.

Kan forøvrig anbefale Steyr scout i 223, den er faktisk nesten verdt prisen :D hendig og presis

Link to comment
Share on other sites

For meg høres dette ut som brukt Remington 7 territorium.

 

Er ellers enig med martinJ ang. Steyr Scout, men den koster jo litt mer enn 5.000, da... Faktisk slik at hvis du ikke er åpen for å bruke 15-20.000, så IKKE TA I DEN RIFLEN ENGANG, du kommer bare til å gå og irritere deg hvis du er nødt å kjøpe noe annet i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Valuta for de pengene (5000)får du en brukt Tikka av forrige modell, ikke noe syntet og fancy greier men et arbeidsjern med godt avtrekk, stabil montasje, og topp presisjon. Det er ikke mange rifler son skyter samlinger som tikka uten at de både en og to ansiktsløftinger ;-). Prøv en så sjønner du hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

.222 kontra .223 er fortsatt bare akademisk.

hvis man ser bortifra tilgang på billig kjøpeammo... :wink:

 

Ja, jeg hører folk sier det. Jeg har ikke merket noen stor forskjell på vanlig jaktammo prismessig.

Gå inn på hvilken som helst side og sammelign samme type patron.

Mulig man kan kjøpe noe østeuropeisk billig i .223. De er vel sånn der presisjonmessig.

Forresten, glem det. La folk tro hva de vil.

Link to comment
Share on other sites

.222 kontra .223 er fortsatt bare akademisk.

hvis man ser bortifra tilgang på billig kjøpeammo... :wink:

 

Ja, jeg hører folk sier det. Jeg har ikke merket noen stor forskjell på vanlig jaktammo prismessig.

Gå inn på hvilken som helst side og sammelign samme type patron.

Mulig man kan kjøpe noe østeuropeisk billig i .223. De er vel sånn der presisjonmessig.

Forresten, glem det. La folk tro hva de vil.

 

 

Har sett at S&B helmantel er endel billigere i .223 kontra .222. Av jaktpatroner er det stort sett akkurat samme priser, med unntak av at Fusion har kommet med .223 og. Den har fått skryt og er billig.

 

Det man faktisk bør tenke på er at butikken hvor man skal handle ammunisjon bør være ganske velassortert om man skal ha det billigste av det billige. Priser er fint i teorien, men det spiller ingen rolle om butikken man er innom kun har dyrere varianter. Min erfaring er at de fleste har S&B og Norma. Endel har også Federal. Hvor ble fordelen av billig ammo av da?

 

Bruker selv .222 og er fornøyd med det! :D

 

Nå var det vel .223 trådstarter ville ha, så da er det jo greit lell. Det er større utvalg av rifler i .223 i dag enn i .222 og. Remington SPS er populært, men har noe myk stokk. Tikka er greit, men er kanskje litt tyngre enn andre da den har "stor" låskasse? CZ har låskasse tilpasset kaliberet for øvrig. Les tråden om CZ og titt på bilder!

 

Edit: Se her forresten: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=101&t=34893

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...