Jump to content

Norma 19 ~ Norma URP


AcidRain

Recommended Posts

Jeg har brukt N19 og URP og de samme dataene....det har fungert som samme krutt hos meg.

 

Men det er jo litt lot variasjon på skytterlagskruttet, så kan jo være litt forskjell. Hvor stor den er vet ikke jeg, men vær maksladninger så må man tenke seg litt om og nødvendige forsiktighetstanker...osv..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

sjekk data for 130 grain norma match her: http://www.norma.cc/sortimentladd.asp?Kaliber=6,5x55%20Swedish%20Mauser&Lang=1

er

Ladningen med urp har samme maksladning som n19 med norma diamond line( samme kulen bare med moly)

så min lot er nok veldig lik urp

Dette gjelder naturligvis bare denne spesifike kruttlotten, så du må vurdere selv hvor lik/ulik dit krutt er

Link to comment
Share on other sites

N-19, URP & Rhino 17 =trillinger skilt ved fødselen... :) Har man i bakhodet at en ny boks krutt alltid er en ny boks krutt, så går det meste bra. Kjøpte nylig en Rhino17-boks, tenkte teste den mot URP-dataene til Norma, men er ikke kommet så langt enda... Burde være fint drivstoff til 7- og 8-grams Scenar?

Link to comment
Share on other sites

@Niak.....jeg har samme planet som du har ift Rhino17.

Bruker endel URP/N19 fra før så spennende teste Rhino, det skal jo holde samme kvalitet som Norma sin 200 serie.

 

Når du fått testet så er det interessant og høre testresultatet.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes butikker som fører skytterlagskrutt også! Skytterlaget selger også til jegere om man er medlem. Den 100-lappen sparer man fort inn :)

 

Om du ringer Ola Tore Dokken på Norma så får du kjøpt skytterlagskrutt direkte fra dem også om man handler litt. Jeg og pettern kjøpte kuler og krutt for 16 lapper i fjor sommer. Etter ei snau uke kom det på døra. Dette er kanksje ikke aktuelt om man ikke skyter mye da det er fraktfritt for ordre over 15000, men det er en mulighet man kan være klar over, så kan man vurdere det.....De blir vel neppe blide om flere jegere ringer på ulike tidspunkt og skal ha 1 kg hver :)

Link to comment
Share on other sites

Det er desverre ikke alle som har mulighet til å kjøpe krutt gjennom skytterlag

Hva har du gjort som ikke kan få kjøpt gjennom skytterlag?

 

K

Jeg må vell ikke svare på ett slikt spørsmål?

Det finnes jegere som også lader!

Er det så vanskelig å dyrt å melde seg inn i et skytterlag? Tipper medlemskontigenten er spart inn etter de to første kg krutt som er kjøpt billigere enn på de fleste butikker.....

Link to comment
Share on other sites

Skytterlags kruttet koster nå 388 pr kilo. etter nye prislister. Det er via norma. Via skytter kontoret koster det 400 pr kilo. Det er jo andre bokser igjen.

 

Noen skytterlag har jo også sponset lade komponeter til medlemmer,(ofte tilgode sett dfs skyttere)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...