Jump to content

Hvordan bygge opp kolben på Tikka T3en min?


tafh

Recommended Posts

Hei,

 

noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre for å få litt høyere kolbe på børsa mi?

 

Jeg har en Tikka T3 SS med synt. stokk i kaliber 6.5x55

 

har tenkt å bytte stokk med tiden, gjerne til en kkc, men foreløpig er det ikke nok penger til det, men sånn i mellomtiden er det noen som har forslag til hvordan jeg kan kommer meg litt høyere?

Link to comment
Share on other sites

 

Såvidt jeg vet er stokken hul på T3n så du må regne med å bruke litt fyllmasse og banning for å få det bra om du følger denne oppskriften.

Menace sin patent er garantert rimeligere.

Skal du få en børsemaker til å gjøre jobben så regn med et par bærumstiere på hule syntstokker.

 

Alternativt finnes det et sett fra beartooth med kolbeovertrekk som du legger skumplater mellom stokk og overtrekk til du har rett høyde.

Koster ikke mange kronene og du får med patronholder til kolben på kjøpet.

Har en slik selv og kan sikkert poste et bilde om det er av interesse..

Link to comment
Share on other sites

En annen metode er å skaffe seg tikkas kinnstykke som står på varminten eller tacticalen ( to forskjellige)

Jeg har akkurat lagd en forhøyer til Blaseren ved å besudle den med tikkadeler :D

Jeg brukte varmint kinnstykket, og har lagd den lett avtagbar, siden jeg ellers ikke får ut sluttstykket på off-roaden med forhøyeren på... Skal prøve å spytte ut noen bilder, men benytter umbrakonøkkelen til pipa for å løsne/ demontere kinnstykket.

 

imag0016nb8.th.jpg

 

Bildefiks av Flashman :wink:

Link to comment
Share on other sites

Går det greit å få ut slyttstykket med denne patenten Menace? Eller må den demonteres først?

 

Vel. Dette er en 22lr så sluttstykket har ikke lange veien å gå, men det er jo noe du må passe på når hylsene blir lengre. Men ser ikke det som noe stort problem egentlig. Justerbar kolbekam kan fort komme opp i et par laken skal du få en børsemaker til å gjøre det.

 

Min stokk er også hul, så det gikk rimelig kjapt å bore hull der. Har satt i litt finere knotter nå samt slipt ned litt mer på kammen slik at den passer kolben bedre. funker veldig bra og er stødig. Vil du ha den justerbar så lager du et spor i den som du bare flytter.

 

Denne karen har ordnet en tråd om det som jeg har gjort, fulgte litt det han gjorde. Morsom materiall egentlig. Utrolig føyelig når oppvarmet.

 

http://www.m14firinglineforum.com/upload/showthread.php?t=42837

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...