Jump to content

Cold Steel


Shadob

Recommended Posts

  • 1 year later...

Hei! Jeg har ettpar C S-kniver og er VELDIG; VELDIG FORNØYD!! AK-47 mini og Recon 1 tanto, nye versjonen og uten serratering. Begge er TOPP SOLIDE til TUSEN, og de som ike liker dem er særinger som ikke liker markedsføringa og som trolig ikke har holdt en av de finere cold-steel-knivende i hånda ever. Nydelige å holde i, aus8A-stålet er akkurat som det skal være, helt fra eska og livet ut hvis du steller dem riktig. Rettnok kan de kanskje se litt "skumle ut", men det er all good. Sjekk foreksempel rewiewsa til NUTNFANCY for å bli overbevist.. LOVE EM!)

Link to comment
Share on other sites

Cold Steel har mange forskjellige knivmodeller i sitt sortiment, av forskjellig kvalitet, og priser som varierer fra det svært rimlige til det litt mer kostbare. Noe for envær smak kan en kanskje si.

Mye av markedsføringen og mange av knivmodellene er vel litt politisk ukorekt i vårt land, men en må jo huske på at det hovedsakelig er beregnet på det amerikanske markedet.

Personlig har jeg flere forskjellige Cold Steel knivmodeller i min beskjedne "knivsamling", og er godt fornøyd med dem alle sammen.

det er vel ikke mange som vil sette Cold Steel i båsen "høykvalitetskniver", men kjøper man de rette modellene i nettfirmaer med gunstige priser får man mye kniv for pengene, og kniver som er bra nok i massevis for de fleste av oss.

Jeg ville imidlertid ungå å kjøpe kniver produsert i deres San Mai III stål av den grunn at man da, sett i forhold til hva man må betale, ikke lenger kan snakke om å gjøre særlig gode kjøp. Den "forbedrede" stålkvaliteten i San Mai III stålet er etter min mening ikke vært merkostnadene, du betaler i realiteten mye for lite. :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har en Cold steel trail master (bowie kniv) har slutta å ta med den lille fiskars øksa på tur etter at den ble kjøpt

på ebay. For det bør du gjøre, da prisene i norge er helt syke. Mener den kosta oppi 5000 her i norge jeg. Rett meg hvis jeg tar feil!

Ble uansett en 1000 lapp fra usa, å den imponerer stadig!! 8)

Link to comment
Share on other sites

Du tar feil - ikke "oppi" - over :)

 

Pentagon drømmer om å få kr. 5300, - for en Trail Master i Sai Mai III, som ikke er billig på amerikansk heller: ca $ 300 + frakt + toll. Du har vel fått tak i den fornuftige arbeidshesten i SK-5 til ca $ 150.

 

Slår nok øksa på alle områder, har ikke rygg til å dra den med på langtur selv :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...