Jump to content

Jaktradio???


jegerjente38

Recommended Posts

Den Radioen det linkes til, kan jeg anbefale på det varmeste.

 

Kjøpte slik for noen år siden, ikke mye brukt, men er veldig fornøyd.

Denne Radioen kan programerest til alle frekvenser fra 136-174MHz. (klarer også Maritime VHF).

 

Å det finnes masse ekstrautstyr til denne. http://www.permo.no/

FT-270 er etterfølgeren til denne!

 

Mvh. Joda

Link to comment
Share on other sites

Hei Jegerjente38.

 

Ta turen til Permo i Fredrikstad, de har kanonbra tilbud på Yaesu FT270 nå, om du ser på hjemmesiden dems. Og så bør du ha en lang skogsantenne, en monofon, og en øreplugg.

De er meget dyktige der.

Og da er alt nytt i eske, enkelt og greit, med full garanti. :)

 

Edit.

 

Kjøp også et ekstra batteri om du har mulighet, kjiiipt å gå tom for strøm midt i jakta. :)

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Hvis du ikke bor så alt for lang unna svinesund, så vet jeg de har gode tilbud på icom radio der. (tvboden)

Jeg fikk icom F34, med 2 batterier, lang antenne, 2 korte antenner, ørepropp og microfon til 3100kr.

 

Jeg har ingen klager :)

 

 

hehe, jeg fikk den samme pakken for 2999 nå i juni!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

lafayette mikro 3,4 og5 er gode radioer;)

mikro 3 er billig nå. mikro 4 er påtur ned i pris.

 

svigerfar har mikro 3 og er kjempe førnøyd. jeg har mikro 4 og er enda mer førnøyd;) har en på jaktlaget som gikk ifra icom til mikro 5 og var kjempe førnøyd med ny radioen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke bor så alt for lang unna svinesund, så vet jeg de har gode tilbud på icom radio der. (tvboden)

Jeg fikk icom F34, med 2 batterier, lang antenne, 2 korte antenner, ørepropp og microfon til 3100kr.

 

Jeg har ingen klager :)

 

 

hehe, jeg fikk den samme pakken for 2999 nå i juni!

 

 

 

Så kjøpte jeg for 2 år siden ;)

Link to comment
Share on other sites

lafayette mikro 3,4 og5 er gode radioer;)

mikro 3 er billig nå. mikro 4 er påtur ned i pris.

 

svigerfar har mikro 3 og er kjempe førnøyd. jeg har mikro 4 og er enda mer førnøyd;) har en på jaktlaget som gikk ifra icom til mikro 5 og var kjempe førnøyd med ny radioen.

Lafayette Micro 3+ og Micro 4 er utgåtte modeller (gikk ut i fjor). Får du tak i dem fortsatt så er det nok fra forhandlere som har noen hyllevarmere liggende.

Har selv en Micro 5 og en Zodiac Team Pro, og personlig synes jeg Zodiac'en er lettere å bruke. Men byggekvaliteten på Micro 5 er knallbra. I tillegg så er den helt vanntett (IP68)....

Link to comment
Share on other sites

ok.. ifjord lå mikro3 ute til salg,,

mikro 4 selger den enda på de fleste butikker,, xxl, wingevåpen osv osv.

Nja, Winge Våpen ser jeg kun har Micro 5, men XXL har noen Micro 4 igjen på nettet. I butikkene rundtomkring kan de ha annet (les: mindre/større) vareutvalg. Den norske importøren (Breens Jaktutstyr AS) tok både Micro 3+ og Micro 4 ut av sitt sortiment våren 2009. Men flere forhandlere kan selvsagt ha Micro 4 igjen på lager og vil nok selge disse så langt råd er.

Nå passer mye av Micro 5 sitt tilbehør til Micro 4 (antenner, øremuslinger, monofoner), men antar at batterier og ladere kan bli vanskelig å skaffe på sikt. Ville nok derfor gått for en Micro 5 tror jeg....

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvem som er rimeligst på Lafayette micro 5 ?

Etter hva jeg kan finne på nett så ser det ut som om XXL er de som har det beste tilbudet.

Hvis de er rimeligst så blir det neste spørsmålet om de radione som XXL selger har de svenske jaktkanalene.

 

Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte min Lafayette 4 til importør Breens for å få lagt inn de svenske kanalene. Kostet ca kr 300. Tviler på at kanalene er forhåndsprogrammert i radioene som selges gjennom butikk.

 

Guttungen kjøpte forresten ny jaktradio for et par uker siden. En Icom 3022 som han ga kr 1 690,- for.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Var innom en icom forhandler i begynnelsen av uka og kjøpte meg ekstrautsyr til min icom radio. De hadde også inne w-com radioene. Spurte litt om radioen og fikk vite at det "gamle" icom teamet er de som står bak utviklingen av w-com, og at radioen er produsert i Korea mens icom er produsert i Japan. Kvaliteten skulle det vist ikke vere noe å si på i tillegg at de er en del billigere enn icom. Om dette er korrekt informasjon er jeg usikker på, men er hvertfall det jeg ble fortalt i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...