Jump to content

Duracoat erfaringer ?


specialops

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg lurer på å prøve å duracoata mi ega børsa, da jeg har fått hørt det vil koste meg

ca. 3-4000kr hos ein butikk :? Jeg ønsker digitalt camo mønter i 3 farger. og det koster visst ?

 

Uansett har jeg funnet en nettbutikk som heter www.durano.no de selger alt av duracoat sine produkter :D 3 farger vil koste meg ca 700kr, inkl herder.

 

Jeg trenger å kjøpe meg en air-brush uten om da, men clas ohlsen selger slike for 100-200kr.

 

Ser for meg å lage egne stensiler på datamaskinen i digitalt mønster, og så skjære de ut med en skallpell etc, og teipe de. En kan få kjøpt ferdige digitale stensiler fra duracoat, men koster 500kr. vil holde budsjette nede til en 1000lapp, da jeg har tenkt å gjøre dette med flere børser evt...

 

Er det noen som har gjort dette selv ? Er det vanskelig?, tid krevende ? Ser for meg at dette vil ta meg minst 1 uke, da jeg vil ha resultat 1000% på minn "dyre" USMC M40A3 8)

 

Er det noe jeg bør huske på, noe jeg bør passe på underveis ? Noe jeg bør gjøre på forhånd etc :idea: og vil duracoaten sitte fast like bra som blånering ? Har tidligere lakert noen børser med NFM sine spraybokser, disse flasset av etter en stund..

 

Takker for alle delte erfaringer, og info på dette emnet.. litt surt å gjøre noe en angrer på.. :?

 

Legger ved ett bilde av hvordan jeg ønsker å lakere børsa mi..

defender_4.jpg

 

ps. kanskje dere kan poste bilder av deres egne børser og resultat på lakeringer her.. skal evt poste ut bilder underveis av prosjektet mitt om jeg går for å gjøre dette selv... :?

 

SPC :D

Link to comment
Share on other sites

Sånn rent objektivt ( :mrgreen: ) kan jeg nevne at det er en god artikkel om Duracoat i denne månedens Vapentidningen ;)

 

Vetle

 

PS:

 

Her er noen utvalgte linker:

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=30407&st=0&sk=t&sd=a&start=0

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=35&t=16885&p=317973

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=25383&st=0&sk=t&sd=a

 

Spesielt mange bilder i link nr 2.

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter...Bygde om min cz 452 til full varmintbørse,Fulldempa selvfølgelig:lol: :lol: og jg brukte dura.no og kan ikke annet enn å fullprise servicen som han leverer der, anbefaler han til alle som ønsker duracoat på sine våpen.

Dt du nevner med hensyn til stensiler osv høres veldig bra ut, gjorde noe av det samme selv, men jeg lakkerte helt for frihånd på min børse.........har fått veldig gode tilbakemeldinger.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Spesialops!

 

Jeg vil anbefale deg å frihåndssprøyte kamofargen. Dette blir det beste resultatet og du får en naturlig nyanse på fargemønsteret.

Først legger du en grunnfarge, så legger du på x antall andre farger du ønsker.

Har selv brukt 3 farger ( OD, Sniper green & Tactical brown ) med meget fint resultat.

 

Du har sikkert lest gjennom tråden som er lagt ut av VeTIUs, så skal ikke repetere.

 

Lykke til med prosjektet ditt, hvis du har spørsmål ta kontakt.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Bare et lite tillegsspørsmål i denne tråden:

 

Jeg har bestilt meg et par farger fra Durano, bare for å teste dette.

 

Tenkte da å lage noen stensiler selv, som nevnt lengre opp her av noen. Men å printe på vanlig ark, for så å tape på ser jeg for meg at vil fungere dårlig? Hva med å kjøpe noe papir som er selvklebende eller noe i den duren, skjære ut, og så klistre på?

 

Problemet er at slike produkter ofte ikke er like enkle å få av?

 

Tenkte noen kanskje hadde erfaring med dette? (Man bør nok forresten ikke bruke vanlig papir fra clas ohlson til sjablonger. Ser for meg at det er lurest å bruke noen som ikke mettes med maling og herder fast i våpnet ;) da har du plutselig et problem)

 

Mulig man kan printe ut på vanlig ark, klippe ut, og tape fast, at det vil fungere, men man må jo få det klistret helt inntil flata man skal lakkere da..

 

(Jeg skal forøvrig lakkere hele hagla først i "Coyote Brown", så lage en del felt i "OD Grønn". Så får jeg se om jeg skal gå over der igjen å lage noen mindre felt med sort. Men da må jeg i såfall bestille sort)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...