Jump to content

Ny Lagngholds Rifle 6.5 Creedmore


kai.

Recommended Posts

Skyter ut her, he he

Vurderer å begynne/prøve langholds skyting og jeg har sett meg ut denne: http://www.tcarms.com/firearms/icon_precision_hunter.php, i kal 6,5 Creeedmore, er det noen som har innspill?

Etter det jeg har lest meg til er at hornady har laget denne patronen til langholds skyting, og den kan også brukes til storvilt.

 

Kai

 

Rettet opp linken din. Si ifra om den er feil. G.Larson

Link to comment
Share on other sites

Med det kaliberet der, så anbefaler jeg en Nightforce kikkert. Kjøp en 20 moa skinne, så kan du bare le av hvor langt kombinasjonen NF'en sine 100 interne moa får deg. Latterlig mye moa på disse kikkertene.

 

Dessuten er de ikke så kostbare sammenlignet med SuB, ligger endel brukt på nettet også ser jeg.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Rot deg nå ikke vekk i moa og inch-knepp nå.

Finn deg en tube med 30mm eller større rør og metriske knepp.

 

Nå sier du jo ikke hva du legger i "langhold" heller da. Tenker du 500-600 eller 900 til 1200m?

Hvis det er førstnevnte burde det gå "greit" uten tilta skinne (hvis du kjøper en kikkert med en smule justeringsområde).

Link to comment
Share on other sites

Du får NF'en med MIL/MIL oppsett, 30mm mellomrør og fortsatt massevis av knepp alle veier.

 

Hvis du er ute etter å spare litt på optikken, så er jo Trijicon gode kikkerter for prisen, forutsatt at du importerer den selv. Litt begrenset med interne knepp, men du kommer langt med en tiltet skinne. Eneste er at du ikke får den får den med MIL/MIL. Var noe snakk om at det gikk rykter etter SHOT at de skulle komme med MIL/MIL etter sommeren eller senhøsten, så da er det jo straks mere interessant også.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

 

Pen rifle, men den har jo en slags innebygget picatinnyskinne, sansynligvis uten tilt(?), noe som setter litt krav til kikkerten i form av mange klikk dersom du skal strekke holdene skikkelig.

 

Hva med Burris Signature ringer? der kan en justere tilten med innsatsringer en får kjøpt, se link:

 

http://www.burrisoptics.com/sigrings1.html#2

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nightforce har en "one piece mount" som løser problemet med null moa picatinny base og laaaange hold:

 

NightForce UltraLite Uni-Mount 1.125" 20 MOA 30mm

The Nightforce Unimount is designed to remain on the scope at all times, allowing quick removal of the scope or interfacing with different firearms. It is the most accurate Picatinny Mil. Std. 1913 mount available, incorporating a built–in 20 M.O.A. taper to maximize long–range capability. The Unimount is the ultimate mount for attaching to weapons with an integral Picatinny flat top–type receiver.

 

Morsom børse - skal se nærmere på den selv...

8)

Link to comment
Share on other sites

Man skal være obs på at med 20 MOA og i alle fall 30, kan det være vanskelig å få skutt inn på 100m. De fleste av oss er jo interessert i å få til det også, om man ikke skal ha en dedikert langholdsrigg, som man kun skal skyte på lange hold. Har man kikkert med forholdsvisd lite/normalt justeringsområde så kan dette bli vanskelig nok med 20 MOA tilt. Skulle jeg ha skinne ville jeg gått for 15 MOA, da vil dette helt sikkert ikke være ett problem og man når fint ut til 800-1000m med de fleste kikkerter.

 

Farell lager kvalitetsskinner og ringer til en grei penge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...