Jump to content

Kan noen hjelpe meg med å identifisere dette våpnet?


tanzo

Recommended Posts

En kammerlader, ligner en Lang Lund, men jeg får det ikke til å stemme med løpsbandene (sikkert andre som har mere info). Flott børse, synd at fremste løpsband mangler på denne (som på så mange andre).

Joda den kan være verdt noen kroner - kan ikke nok om det, men vil gjette 10lapper og opp kansje , litt etter interesse. Ikke regn med å bestille den ny sportsbil for pengene altså...

 

Folk sop vet mere om disse finner du her: http://www.svartkrutt.net/

Link to comment
Share on other sites

Hallo

 

det du har der er en 3 bånds kammerlader for skytterlag, en sivil variant av 4 linjers kammerlader, skiller seg fra de militære modellene ved at den har jern kolbekappe, løpsbånd i jern, horn avslutning foran på stokken og et annet sikte. Er ikke så lett å se om din er gjort om til patron eller om den fortsatt er en kammerlader.

Den ser ganske sliten ut, verdi kanskje 4-5 tusen, kommer litt ann på tilstand invendig

Link to comment
Share on other sites

Når du åpner den, dvs tar tak i armen på siden og treker den opp og bak i en bue, er det da et kammer som er hult som sviner ut, elller en block med tennstift. Og er tennstiften i midten eller i kantent?

Jeg sysn din så fin ut, og vil tro at den kanskje kan få inn litt mer en 4-5000 men det er veldig avhengig av hvor mange som vil ha en akkurat når du prøver å slege den osv (de dukker opp på qxl innimellom)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dette er en skytterlagskammerlader. De er relativt sjeldne i lang - 3 bånds - utgave og noe mer vanlige i kort utgave. Dette er den eneste utgaven av M1860 kammerladerne som man finner i noe antall med det originale kammerstykket, som skal være sekskantet i boringen. Du finner litt mer om M1860 variantene på http://norskevaapen.wordpress.com/model-presentations/m186067-long-lund/

 

Trond

Link to comment
Share on other sites

hmm trykket på det nederste bildet eg og inn på siden og prøvde og forstørre dette men det må dere ikke finne på da får dere trojansk hest da begynte pcen og blinke og all sikkerhet oppstartet og det blinket trojansk hest på virus programmet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...