Jump to content

Kjøp av Pumpehagle 12/89?


oglan

Recommended Posts

Nå har jeg prøvd både Benelli Nova, Supernova og Remington 870.

 

Da vi var på skytebanen fikk jeg prøvd en serie med alle.

 

- Benelli Nova traff jeg 21 av 25. Jeg er 2m lang, og da Novaen er ganske kraftig, passet den meg perfekt.

- Det samme med Supernovaen, men med den traff jeg 20 av 25.

- Remington traff jeg smålige 17 av 25. Dette begrunner jeg med at denne haglen blir VELDIG liten for min del...

 

Men dette var jo ikkje en "grundig" test. Men kan si det at Remington passer nok bedre for de litt mer korte jegerene.

 

-Andreas

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha ei skikkelig pumpehagle er det Winchester som er rolls royce. Der glir mekanikken smoothly. Om den er 1 dag eller 30 år.

 

Skal du ha et bruks jern som skyter godt og dreper bra. Som du har råd til å bruke som et bruks jern bokstavlig talt. Ville jeg kjøt 12-76 MAVERICK. Koster 2490 hos Winge våpen med 3 chocker. Skyter alt og er en skikkelig brutus. Er et undermerke av MOssberg.

 

Har begge merkene og må bare si at de 2500 kr er de mest vel plasserte etter at min kjære 1300 xtr fra 1976 nå har fått rosa sløyfe og er blitt pensjonist i våpenskapet. får bare æresturer i solkinnsdager for å lufte valnøttstokken :-)

Link to comment
Share on other sites

remington 870 har jeg og den er teipa opp skjefte bak så den ligger riktig,og sett på grønn easy hit sikte.virker uansett og treffer da greit 19-22 duer,og jeg er ikke mange ganger på bana og trener med hagle. men hagla må tilpasses såpass har jeg lært,ellers så treffer du ikke uansett hvor dyr hagle du har

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg prøvd både Benelli Nova, Supernova og Remington 870.

 

Da vi var på skytebanen fikk jeg prøvd en serie med alle.

 

- Benelli Nova traff jeg 21 av 25. Jeg er 2m lang, og da Novaen er ganske kraftig, passet den meg perfekt.

- Det samme med Supernovaen, men med den traff jeg 20 av 25.

- Remington traff jeg smålige 17 av 25. Dette begrunner jeg med at denne haglen blir VELDIG liten for min del...

 

Men dette var jo ikkje en "grundig" test. Men kan si det at Remington passer nok bedre for de litt mer korte jegerene.

 

-Andreas

En dag jeg var på skytebanen traff jeg også først 21, deretter 20 og så en serie på 17. Dette var med akkurat samme børsa. Og dette er helt normalt :wink: Med samme børsa har jeg også skutt 25/25, men det var en annen dag.

 

Enig i at dette ikke var noen grundig test. Tviler derimot ikke på at de to andre passer deg bedre. Slikt kjenner man fort.

 

Trådstarter må farte litt rundt og tafse på børser før han bestemmer seg.

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på denne tråden, beklager. Hvor mange skudd sånn grovt kan man regne med at en 870 holder, hvis man tar utgangspungt i relativt grov stålhagel jakt amo? Før den er uttskutt og bynner å skrante?

Jeg leste en hardtest de gjorde med Remington 870 Wingmaster en gang, den hamra ut 100.000 skudd uten problemer. Den testen var nok med bly. Jeg vil anta den mer standardiserte versjonen 870 Express ikke gjør det mye dårligere. 12/89 vil dog slite mer på mekanismen.

Link to comment
Share on other sites

Hiver meg på denne tråden, beklager. Hvor mange skudd sånn grovt kan man regne med at en 870 holder, hvis man tar utgangspungt i relativt grov stålhagel jakt amo? Før den er uttskutt og bynner å skrante?

 

Her en Rem 870 supermag, som har skutt minst 10 000 skudd :shock::D

ca 5000 av de med bly før "stålloven" kom.

ca. 100 supermag skudd.

Stort sett brukt til leirdueskyting og morro.

 

Ingen problemer med hagla, går som en evighetsmaskin.

 

Kan anbefale REM 870 på det varmeste.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Etter flere år med en 870 Wingmaster i 12/70 har jeg følt behovet for 12/89 selv.

 

Meget fornøyd med Wingmasteren, og når 887 NM kom nå i januar ble den bestillt.

 

Har ikke hatt tid til å teste den enda men feelingen når jeg tørrtrener er meget bra!

 

Passer meg utmerket (185cm) og min kammerat på 195cm..

 

Og Prisen? Latterlige 3990,-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...