Jump to content

TRG-42 Practac


marksman

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått TRG'en tilbake fra oppussing :)

 

Planen var kutting av løp (fra 29" til 690mm) samt omgjenging, tilpassing av T8M Reflex og Duracoating av stokk/løp (Duraheat på demper).

 

Gaute-1.jpg

 

Det ble imidlertid noen komplikasjoner under veis... :cry:

Må innlede med skryt til mr.Practac, for hans innstilling og service :!::D

Har vært klart fra første stund at det blir en ordning jeg er fornøyd med.

 

Det startet med gjenging for demper. Demperen er tilpasset orginalgjengene på TRG'en. Det ble levert feil arbeidsbeskrivelse med demperen, som førte til at pipen ble dreid ned bak gjengepartiet. Løpet måtte dermed kuttes på ny, før ny gjenging. Fikk opplyst at løpet ble 8-10mm kortere enn planlagt.

 

Ved måling av løp ser jeg at det er 22mm kortere enn det skulle være. Det i seg selv er ikke ønskelig, men i tillegg tar tofoten i demperen når den er sammenslått.

 

Gaute092-1.jpg

 

Selv om jeg sliper "klør" på tofoten, vil den banke i demperen pga slark.

Har vært innom tanken på å kutte lengden på tofoten, men er ikke noe som frister :(

 

Jeg har valget mellom priskompensasjon og nytt løp, men har ikke lyst å belaste mr.Practac med nytt løp :?

 

Forslag til løsning på tofoten mottaes med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Det må da gå enkelt og greit å bare kappe 15mm av begge beina på tofoten og sveise på igjen føttene med klør intakte.

 

Synest at TRG tofoten er lav nok som den er, så og kappe den så den blir enda lavere veit ikkje om ej vil anbefale.

 

men er det eit praktisk problem at tofoten kan ta bort i demperen når den er samanslått?

Kor ofte kjem du til og gå med tofoten montert? og speler det noko rolle at demperen får nokre striper i enden? for dette er eit taktisk bruksvåpen og ikkje noko polert smykke :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vet|Us: Er som nevnt inne på tanken, og er vel det som må til for å gå klar av "skrubbing"... Men har litt kvaler med å modifisere tofoten, ettesom jeg vil ha det "orginalt" :(

 

DJT: Fornuftig tanke :) Var Reflex'en jeg var ute etter, men skal ha det i bakhodet...

Angående Practac er det ingen problemer, alt har vært greit fra første stund.

Bare jeg som må bestemme meg, og synes ikke det er så lett :roll:

 

Bromle: Står 18x1 på demperen. Ø18mm over gjengene på pipa, 1 gjenge pr mm (vil jeg anta...).

 

Terje338: Bruker sjeldent full lengde, så bruksmessig tror jeg det går greit.

Går alltid med tofot påmontert. Vil ikke ha noe skrangling, og selvsagt ikke riper heller :lol:

Dessuten er TRG'en mitt polerte smykke :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nesten ikke mulig å unngå riper med tofoten montert under forflyttning, p.g.a konstruksjonen vil den skrape borti pipa uansett når den er framovermontert.

Om det blir noen riper her og der bekymrer det meg ikke så lenge den fungerer teknisk, jeg kjøpte tross alt børsa for å bruk`n, men det er nå meg da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg klarer ikke presse tofoten borti løpet når den er sammenslått (framover)... Kan jo ikke begynne å ripe opp rifla når den har blitt så fin :wink:

 

Har ikke testet demperen ennå. Dette er den T8M demperen du tenker på Bromle (Tilpasset TRG orginalgjenger).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...