Jump to content

HJELP..!!Får ikke av lyddemperen


rådyrfot

Recommended Posts

Hei godt folk

 

Jeg har et problem.Jeg får ikke til og ta av lyddemperen, jeg får til og skru den av gjengene men det og trekke den ut går ikke. Det virker som om det er noe som stopper. Mest sannsynlig må den til børsemaker men tenkte og høre om noen som har vært borti noe lignende eller har hørt om det. Det har ikke påvirket presisjon i det hele tatt. men problemet er når løpet skal pusses. Det er en tikka t3 med hausken demper.noen tips??

Link to comment
Share on other sites

Tror dere misforstår han litt. Sånn jeg tolker det så løsner demperen greit på gjengene men så får han ikke trekt demperen videre av selv om ikke jeg skjønner hva som gjør akkurat det.

 

 

helt riktig..kan det for eksempel være noe som sitter fast på løpet(hva såm enn går ann)mellom gjengene og den delen av løpet som er rett innenfor demperen?

Link to comment
Share on other sites

Hausken har "løst/utskiftbart" gjengestykke i demperen, mulig dette har løsnet fra demperen og sitter fast på pipen din.

Demperen bør tas av våpnet hver gang etter en tur på banen/jakt.

 

87415322.jpg

 

 

Det virker veldig likt hos meg...man hører et litre klunk når man prøver og dra den av...er det stor oppgave og få fiksa det??

Link to comment
Share on other sites

Det virker veldig likt hos meg...man hører et litre klunk når man prøver og dra den av...er det stor oppgave og få fiksa det??

Får du av av plastforingen i bakkant av demperen :?:

Gjør du det er resten forholdsvis greit å få til.

Du kan ringe meg på 90881938, så skal jeg prøve å veilede deg gjennom resten :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det virker veldig likt hos meg...man hører et litre klunk når man prøver og dra den av...er det stor oppgave og få fiksa det??

Får du av av plastforingen i bakkant av demperen :?:

Gjør du det er resten forholdsvis greit å få til.

Du kan ringe meg på 90881938, så skal jeg prøve å veilede deg gjennom resten :wink:

 

 

tusen takk...kan slå på tråden i kveld om det går bra..

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk får godt råd jeger 64(og alle andre )..Det var rett og slett gjengen som hadde rustetb fast i løpet så hele gjengsystemet slapp fra demperen.Nå er all rust pusset bort og smurt opp igjenn.. :wink: hvordan er det og bruke gjenge klister får og få gjengen i demperen til og sitte fast?

Link to comment
Share on other sites

Du trenger en loctite som holder i høye temperaturer. Dette er fort gjort, men i og med at du kaller det gjenge"klister" så tipper jeg du ikke er mekaniker. Ville latt en børsemaker ta jobben mens du står å venter. Hvis du skulle få lyst til å prøve deg selv så får du ta en tur på Jernia eller en tilsvarende jernvarehandel og kjøp deg ei flaske med Loctite. Vil tippe at Loctite 641 kan passe til jobben. Den er beregnet på låsing/fastsetting av lager og lign. Sjekk at du får gjenget hylsa fast inni demperen før du smører på Loctiten. Pass på at du ikke får loctite på gjengene på løpet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...