Jump to content

Nytt kamera! Go Pro HD


ARL

Recommended Posts

Har nettop investert i et videokamera av typen Go Pro HD.

Det er både vantett ned til 60 meter, støtsikkert og kvaliteten er det ikke noe å si på. Det følger dessuten med en haug med gadgets som gjør at man kan feste kameraet overalt. Så til høsten blir det filming fra hunden, børsa, hodet og andre tenklige steder!

 

Link til siden:

http://www.goprocamera.com/

 

og litt filmer tatt opp med kameraet:

http://www.goprocamera.com/hdheropreview/

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaring med kameraet, og er veldig fornøyd. har hatt det med på snøscooter tur og det blir mye bra film med den vidvinkelen som er. har filmet i 720p da jeg ikke har brukt for 1080 når det skal legges ut på nett. Har en scooterfilm som er ferdig redigert som driver og blir lastet opp til youtube nå, den virker nok om en stund.

 

 

Videoen er komprimert av Youtube så den viser vel egentlig ikke hvilken kvalitet som kommer fra dette kameraet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fått mitt, men min kamerat her et slikt kamera. For tiden bruker vi det mye i bakken. Ble veldig overrasket over kvaliteten første gang jeg prøvde det. Er ikke det mest lyssterke kameraet jeg har prøvd, så skumringsjakt på rådyr i dårlig vær vil nok bli noe mørkt, men det går ann å se filmen. Til bruk på dagen er det derimot ikke noe problem. Kjøpte selv Helmet versjonen, fant ut at de festene som fulgte med der var mest annvendlige til mitt bruk. Den finnes også i Motorsoport versjon og surfeversjon. Eneste forskjell er festene du får med.

 

Bestilte min fra http://www.dogfunk.com/snowboard/GoPro-HD-Helmet-HERO/GOP0010M.html

Etterspørselen har faktisk blitt så stor at det er tomt for kameraer på go pro sin egen hjemmeside. Dette er også tilfelle på mange andre nettbutikker.

 

Skal legge ut en film bare jeg får mitt eget.

Link to comment
Share on other sites

Dette var veldig tøft, og supert at du legger ut egenprodusert video håpløs (for en som ikke er kjent med scooterkjøring så virker det som galskap å kjøre på ÅPENT vann :)). Kvaliteten på filmen er veldig mye bedre enn det meste av det jeg har sett på selv, og til den prisen er jo dette noe som må vurderes :) Ett spml til dere som har kameraet: hvordan tror dere dette kan funke på jakt? Jeg kan ikke se at det er noe zoom på kameraet, og da skal det vel ikke rare avstanden til før en hjort bare blir en "skygge" på bildene? Nok et spml: er kameraet "lydløst"? Min tanke har vær å ha med et kamera på smygjakt på hjort, og da nytter det ikke med et kamera som piper og bråker..

Link to comment
Share on other sites

Har den gamle modellen med vanlige AAA-batterier. Disse kameraene er ekstremt kresne på batteriene. Med vanlige Alkaliske fra GP virket de bare i et par minutter. Ser de nye nå kommer med innebygde oppladbare. Håper de virker bedre.

Syns lydgjengivelsen er litt dårlig. Dette kommer vel av at kameraet ligger inne i en vanntett boks. Du kan høre dette på videoen over her. Veldig svak lyd.

Har tenkt på å borre et lite hull i dekselet rett ved mikrofonen og se om det hjelper. Er jo ikke vanntett lenger da men har et ekstra deksel til bruk når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Den nye modellen er en klar forbedring fra den gamle, både mtp. batteritid og kvalitet. Lydkvaliteten er ikke den beste så lenge den er i dekselet, men borre et hull er jo en løsning.

 

Kameraet er lydløst, men noe zoom er det ikke. Filmet litt når jeg var i bakken idag. Skal se om jeg får lagt ut noe. Når det gjelder snøscooterfilmen er kvaliteten mye bedre (ikke at den er dårlig) når den ikke er komprimert til youtube format.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har erfaring med kameraet, og er veldig fornøyd. har hatt det med på snøscooter tur og det blir mye bra film med den vidvinkelen som er. har filmet i 720p da jeg ikke har brukt for 1080 når det skal legges ut på nett. Har en scooterfilm som er ferdig redigert som driver og blir lastet opp til youtube nå, den virker nok om en stund.

 

 

Videoen er komprimert av Youtube så den viser vel egentlig ikke hvilken kvalitet som kommer fra dette kameraet..

Meget bra kjøring her... har kjørt NOK scooter i militæret til å vite at dette er BRA! hva tenkte du da iskanten kom mot deg?

Link to comment
Share on other sites

Fikk akkurat kameraet. Ser meget lovende ut, spent på å prøve det til høsten. Blir artig å prøve det som hundekamera! Må bare finne en løsning så jeg kan få festet det på bikkja.

 

Når det gjelder lyden så følger det med egent lyddeksel, men da er jo ikke kameraet 100 % vantett lengre.

 

Skal se om jeg får filmet noe iløpet av helgen og lagt det ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...