Jump to content

Lyst på rådyr og småviltjakt i Bamble, Telemark.


Mia

Recommended Posts

Lyst til å jakte i kystterreng eller mer innlandsterreng. Her får du muligheten til jakt i meget gode terreng uten å bli flådd økonomisk. Bamble jeger og fiskerlag, BJFL, har flotte terreng med god viltbestand til rådighet.Vi har fellingstillatelse på tilsammen 36 rådyr og ubegrenset hare og fugl.

 

Terreng 1 Prestegården( Ved E-18, Bamble kirke): Delt i 3 jaktteiger , 2500daa. Glimrende veksel mellom kultur og skogsterreng til smyg, posterings og bukkejakt.

 

Terreng 2. Rafnes (Ved Herre innerst i Frierfjorden ca. 10 minutt fra Lasses E-18). Delt i 2 teiger , 4800daa. Glimrende skogsterreng til smyg, posterings, bukkejakt og jakt med hund.

 

Terreng 3. Grønne stykket ( 6 km fra Rørholt dypt i bamblebusjen, ca 25 minutter fra E-18 ved grensa til Kragerø). 3500daa. Skal du oppleve stillhet og skikkelig skogsjakt langt fra folk er dette terrennget for deg. Foreningen har for tiden 3 hytter til utleie i terrenget. Flott for en vennegjeng som ønsker å ha det sosialt sammen. Kjøring nesten til hyttedøra.

 

Jaktbetingelser: Vi har lave priser på jakta, da jakta er dugnadsstyrt. Dvs. at du må være medlem og ha deltatt på to/2 dugnader i løpet av våren, sommeren (Dugnadene blir annonsert på hjemmesiden vår eller ta kontakt med undertegnede)

 

Småvilt og Harejakt:

Et årskort på småvilt koster kr. 600,- Døgnkort kr 100,- For gjestejegere kr 200,-.

 

Rådyrjakt:

Jakttiden er fra 10.august til 23.desember.

Vi har tilgjengelig 5 områder. Ett rådyrkort og felling koster kun kr. 600,-(. Tillatelsen gjelder inntill dyret er felt og kan jaktes på hele sesongen inntil dyret er felt. Nytt kort må da kjøpes hvis ønske om mere jakt)

 

Vår hjemmeside: http://www.njff.no/portal/page/portal/t ... lag/bamble

 

Vi setter også snart igang med jegerprøvekurs se: http://www.njff.no/portal/page/portal/t ... d=22741324

 

Ønsker du flere opplysninger: Ta kontakt med Raymond Albrigtsen, leder jaktutvalget BJFL, Mob: 90 55 40 67

e.mail: simbad@2i.net eller kom med spm her på kammeret.

 

Veldig flott hvis unge uerfarne jegere ønsker å bli kjent tar kontakt. Jaktutvalget ønsker da å kunne ta med disse ut til høsten slik at nye og uerfarne jegere kan bli kjent med de ulike jaktformene.

 

Raymond .

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig Pluto...Hjertelig velkommen :D . Ta kontakt du , gjerne pr.mail eller tlf.ang.mer info. :D

Er allerede påmeldt neste jegerprøvekurs hos BJFL.

Gleder meg til å kom meg ut i terrengene og ikke minst få litt kyndig veiledning av de mer erfarne jegerne i klubben :mrgreen:

 

-768pluto

Link to comment
Share on other sites

Hei Pluto...

 

Skal gi tilbakemld så snart vi har nok deltakere...

 

Var ute her om dagen på gaupetakseringslinje via et av terrengene våres. Så ikke mindre enn 11 rådyr i terrenget i løpet av 2 timer , men ingen gaupespor. Ikke felt flere enn 4 rådyr i år av 34 dyr på kvota i BJFL sine terreng , så dette ser meget lovende ut til høstens jakt.

 

Hadde en ulv så ikke langt herifra som hadde tatt en elgkalv da. Var oppe og filmet elgkalven og satt ute to kvelder i håp om å få filmen ulven. Fikk den ikke på film, men var i området....

 

Raymond.

Link to comment
Share on other sites

Hei :D

 

Jeg har vært medlem i BJEFF i mange år og har ikke til nå vært flink nok til å bruke disse utolig fine terengene.

Det er bra med dyr og ligger bare 10min kjøring fra Porsgrunn.

I høst har det blitt mange fine rådyrloser med gode kammerater :P

Bli med du også til høsten, det var veldig mange ledige jaktdager som ikke blir brukt,

og mange rådyr igjen på kvoten. PS! det er også veldig bra med hare:-)

 

Hilsen Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ble gjort oppmerksom på feil ved e.mail her: merket med orange riktig mail...

 

Lyst til å jakte i kystterreng eller mer innlandsterreng. Her får du muligheten til jakt i meget gode terreng uten å bli flådd økonomisk. Bamble jeger og fiskerlag, BJFL, har flotte terreng med god viltbestand til rådighet.Vi har fellingstillatelse på tilsammen 36 rådyr og ubegrenset hare og fugl.

 

Terreng 1 Prestegården( Ved E-18, Bamble kirke): Delt i 3 jaktteiger , 2500daa. Glimrende veksel mellom kultur og skogsterreng til smyg, posterings og bukkejakt.

 

Terreng 2. Rafnes (Ved Herre innerst i Frierfjorden ca. 10 minutt fra Lasses E-18). Delt i 2 teiger , 4800daa. Glimrende skogsterreng til smyg, posterings, bukkejakt og jakt med hund.

 

Terreng 3. Grønne stykket ( 6 km fra Rørholt dypt i bamblebusjen, ca 25 minutter fra E-18 ved grensa til Kragerø). 3500daa. Skal du oppleve stillhet og skikkelig skogsjakt langt fra folk er dette terrennget for deg. Foreningen har for tiden 3 hytter til utleie i terrenget. Flott for en vennegjeng som ønsker å ha det sosialt sammen. Kjøring nesten til hyttedøra.

 

Jaktbetingelser: Vi har lave priser på jakta, da jakta er dugnadsstyrt. Dvs. at du må være medlem og ha deltatt på to/2 dugnader i løpet av våren, sommeren (Dugnadene blir annonsert på hjemmesiden vår eller ta kontakt med undertegnede)

 

Småvilt og Harejakt:

Et årskort på småvilt koster kr. 600,- Døgnkort kr 100,- For gjestejegere kr 200,-.

 

Rådyrjakt:

Jakttiden er fra 10.august til 23.desember.

Vi har tilgjengelig 5 områder. Ett rådyrkort og felling koster kun kr. 600,-(. Tillatelsen gjelder inntill dyret er felt og kan jaktes på hele sesongen inntil dyret er felt. Nytt kort må da kjøpes hvis ønske om mere jakt)

 

Vår hjemmeside: http://www.njff.no/portal/page/portal/t ... lag/bamble

 

Vi setter også snart igang med jegerprøvekurs se: http://www.njff.no/portal/page/portal/t ... d=22741324

 

Ønsker du flere opplysninger: Ta kontakt med Raymond Albrigtsen, leder jaktutvalget BJFL, Mob: 90 55 40 67

e.mail: simbad@c2i.net eller kom med spm her på kammeret.

 

Veldig flott hvis unge uerfarne jegere ønsker å bli kjent tar kontakt. Jaktutvalget ønsker da å kunne ta med disse ut til høsten slik at nye og uerfarne jegere kan bli kjent med de ulike jaktformene.

 

Raymond .

Link to comment
Share on other sites

Terreng 1 Prestegården

Terreng 3. Grønne stykket

 

Hei. Hvordan er det med disse to terrenga for tiden? Den gangen (15 år siden) jeg var medlem i BJEFF var ihvertfall Prestegården ett sikkerstikk for å få skutt seg rådyr. Har vært mye innover ved det Grønne stykket også før i tia. Kjempefint område.

Hilsen utflytta Bambling.

Link to comment
Share on other sites

Hei Raymond

Jeg bor i bamble og har jakta småvilt de siste åra. Jeg trodde det var stort trykk på å få jakte rådyr i bamble så jeg har ikke brydd meg med det enda, men nå får fløyta en annen låt nå som jeg leste denna tråden. :D Jeg er medlem i BJFL så jeg får håpe på at jeg får jakte rådyr i år. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei på deg. Bare å komme..Ser fra en annen tråd at du kommer fra andre sia av fjorden. Legger ut dugnader etterhvert, så still på to.dugnader f.eks. en helg og så har du det billigste rådyrkortet som du kan jakte på helt til du feller dyr, inkl felling. Om det bare blir noen få turer så er jo dette øikevel billig i meget gode rådyrterreng. I slutten av mai planlegger vi en helgdugnad m to dugnadspoeng der vi overnatter på en hytte i jaktterrenget. se info om hytta på denne linken. Bare ta kontakt hvis spm...Raymond.

http://www.p1800.net:81/bjfl/viewtopic.php?f=17&t=111

 

@mia: Hei jeg er en noe uerfaren jeger, ikke av de yngste men alikevel. Ønsker å bli kjent med de ulike jaktformene og har ikke no problem med å forflytte meg rundt i norge.
Link to comment
Share on other sites

Utflytta bambling til Møre? Jeg tok lærerutdanningen min, 4 år, i Volda. I nærheten?

 

Som du sier er prestegården et meget sikkert valg for å få spennende jakt med mange muligheter hver dag. Ligger inntil E-18 på hver side og strekker seg et godt stykke innover. Mye rådyr i terrengene.

 

Noe mindre rådyr å det grønne stykket , men med hund er det et flott og sikkert område å slippe hunden sin da det ligger midt i hjertet av bambleskogene langt fra fylkesveier. Området huser flere av hyttene i BJFL som kan leies meget billig.

Info om hyttene kan sees på http://www.p1800.net:81/bjfl/

 

Raymond.

 

 

 

Terreng 1 Prestegården

Terreng 3. Grønne stykket

 

Hei. Hvordan er det med disse to terrenga for tiden? Den gangen (15 år siden) jeg var medlem i BJEFF var ihvertfall Prestegården ett sikkerstikk for å få skutt seg rådyr. Har vært mye innover ved det Grønne stykket også før i tia. Kjempefint område.

Hilsen utflytta Bambling.

Link to comment
Share on other sites

Angående leie av hytter:

 

Flere som har lurt på priser på hytteutleie.

 

Vi har fire hytter i terrenget det grønne stykket og en på Langøya utenfor Langesund

Foreningen har fire hytter i terrenget (på det grønne stykket)som kan leies for kr. 150,- pr.døgn pr.hytte (inntil 5 mann)/ kr. 200,- pr. døgn ( 6 mann og flere) pr.hytte.

 

I tillegg må man betale 100,- for kjøring på privat vei inn til hyttene. Husk å få kjøreseddel av hyttefadder.

 

For hytta på Langøya gjelder egne priser i høysesongen.

 

 

Se informasjon om hyttene på forumet vårt under hytteutvalget. Der finner dere også kontaktinformasjon til hyttefadderne.

 

INFO:

http://www.njff.no/portal/page/portal/t ... d=64497754

 

Raymond.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...